וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ המיועד של לבנון: לא מחויב לחיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2011 / 22:02

לדברי נג'יב מיקאתי, שנבחר להרכיב את ממשלת לבנון הבאה, תמיכת חיזבאללה בו היא "טבעית", אך הוא אינו מחויב "לנקוט בעמדה פוליטית שבה ינקוט הארגון"

רויטרס

ראש הממשלה המיועד של לבנון, נג'יב מיקאתי, הבהיר הערב (שלישי) כי הוא אינו מחויב לחיזבאללה. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות הצרפתית אמר מיקאתי: "תמיכת חיזבאללה בי היא טבעית. יחד עם זאת, זה לא מחייב אותי בעת הזו לנקוט בעמדה פוליטית שבה ינקוט חיזבאללה, מלבד ההגנה על ההתנגדות הלאומית".

בהתייחסו להאשמות לפיהן הוא "מועמד של חיזבאללה" אמר מיקאתי: "מהרגע שהודיעו על מועמדותי לתפקיד, הייתי נחוץ לכל קול בפרלמנט על מנת שאתמנה לתפקיד ראש הממשלה.
אך טבעי הוא שביקשתי את תמיכתו של חיזבאללה במועמדותי. מדובר בסיעה גדולה בפרלמנט הלבנוני. האם זו בושה שחיזבאללה הצביע בעדי? נהפוך הוא. טבעי שאבקש את תמיכת כולם. הלוואי וגם יתר הפלגים היו תומכים בי כפי שציפיתי".

הילרי קלינטון, מזכירת המדינה האמריקאית, התייחסה מוקדם יותר לאישור מועמדותו של מיקאתי, לתפקיד ראש ממשלת לבנון ואמרה כי המהלך צפוי להשפיע על היחסים בין וושינגטון לביירות שכן ארה"ב מתייחסת לחיזבאללה כאל ארגון טרור. במהלך שיחה עם כתבים, הוסיפה קלינטון כי יש לשמור על הריבונות של לבנון.

גם דובר הבית הלבן, טומי ויקטור, התייחס לנושא והאשים את חיזבאללה בכך שהשתמש באיומים כדי להשיג את מטרותיו הפוליטיות בלבנון. ויקטור קרא לממשלה החדשה לפעול בכפוף לחוקה הלבנונית ולהתנער מכל מעשה אלימות. "השינויים בממשלה בביירות הם החלטה לבנונית, אולם היא התקבלה באמצעות כפייה, הפחדה ואיומי אלימות", נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully