וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: בתל אביב פי 3 רופאים מבפריפריה

אריאל נוי

25.1.2011 / 19:08

מדו"ח שנערך על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עלה כי קיימים פערים גדולים ברמת שירותי הרפואה בין המרכז לפריפריה. ח"כ כ"ץ: "משרד האוצר רוצה להוריד את תוחלת החיים"

מדו"ח שהוצג היום (שלישי) בפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, במסגרת דיון מיוחד על הפערים בשירותי הבריאות בין הפריפריה והמרכז עולים נתונים קשים ברמת שירותי הבריאות הניתנים במקומות השונים. על פי הנתונים, במחוז תל אביב מועסקים כמות גדולה פי שלוש של רופאים מאשר בפריפריה.

על פי הדו"ח, שנמסר לוועדה על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שיעור מיטות האשפוז בפריפריה נמוך במידה ניכרת משאר המחוזות בישראל. לדוגמה, במחוז דרום יש 1.4 מיטות אשפוז לאלף נפש, ובתל אביב 2.5. עוד עולה מהדו"ח כי שיעור הרופאים והאחיות המועסקים בפריפריה נמוך במידה ניכרת משאר המחוזות.

בתל אביב מועסקים 5.5 רופאים לאלף נפשות ובמחוז צפון 1.6 רופאים. כמו כן, בתל אביב מועסקות 6.3 אחיות לאלף נפשות ובמחוז דרום 3.7 בלבד. הדו"ח מצביע על כך שרופאים בפריפריה מוצעים תמריצים כלכליים נמוכים מאוד. לפי הדו"ח, עומדים התמריצים על ממוצע של 2,750 שקלים תוספת עלות מעביד לרופא בחודש, שכוללים, בין היתר, תוספת פריפריה של 2.5% לרופא מתמחה ו-4% לרופא מומחה.

"המצב רחוק מלהיות משביע רצון"

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, תיאר במהלך הדיון את טיפול המשרד בצמצום הפערים בין המרכז לפריפריה, באמצעות תוספת מיטות, תקנים ותקציבי תמיכה לפריפריה. "המצב ביישובים המרוחקים גיאוגרפית מהמרכז רחוק מלהיות משביע רצון", אמר גמזו.

ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי "יש פערים עצומים בכל הפרמטרים בין המרכז לפריפריות. תורים לניתוחים בסיסיים ולרופאים מקצועיים אורכים שנה. בינתיים יש תקנים לא מאוישים שניתן לאייש באופן מיידי. מדברים על הקמת בית חולים נוסף באשדוד, אך מה יהיה על הנגב? רבע מהרופאים בקופות החולים מתקרבים לגיל הפנסיה. מי יחליף אותם בפריפריה?"

ח"כ חיים כ"ץ (ליכוד) אמר בסיכום הדיון כי "מגמת האוצר היא להוריד את תוחלת החיים, כדי לחסוך כסף. גם משרד הבריאות מתנהל בעצלתיים - התקנת תקנות אורכת שנים, הבירוקרטיה קשה. עם זאת, הוועדה בראשותי תמשיך לפעול במרץ כדי לשפר את איכות החיים של תושבי הפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully