וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מינוי מיקאתי: גל מעצרים בביירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2011 / 18:26

על רקע הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נאג'יב מיקאתי, המקורב לחיזבאללה, ערך צבא לבנון שורה של מעצרים. בין היתר נעצר ראש מנגנון הביטחון של סעד חרירי

רויטרס

צבא לבנון ביצע היום (שלישי) גל מעצרים בביירות, במהלכו נעצר גם חוסאם טראבולסי, ראש מנגנון הביטחון של ראש הממשלה היוצא סעד חרירי, כך דיווחו רשתות הטלוויזיה בלבנון. גל המעצרים בוצע על רקע אישור מועמדותו של נאג'יב מיקאתי, מועמד חיזבאללה לתפקיד ראש הממשלה. מיקאתי החליף בתפקידו את חרירי לאחר שנציגי חזבאללה בממשלתו של האחרון התפטרו באחרונה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר לאחר אישור מועמדותו של מיקאתי כי "הממשלה החדשה שתקום היא בשום אופן לא ממשלת חיזבאללה. הלוואי. מי שאומר זאת מסייע להסתה נגדנו מצד ארה"ב וישראל". בנאום שנשא בביירות ושודר ברשתות הטלוויזיה אמר עוד נסראללה: "ראינו במינויו של נג'יב מיקאתי לראשות הממשלה הזדמנות שבה לבנון תוכל לצאת מהמשבר אליה נקלעה. מיקאתי הוא לא המועמד של חיזבאללה. מי שאומר זאת מעוות את המציאות ומשטה בציבור".

מוקדם יותר קרא חרירי, שעומד עדיין בראש ממשלת המעבר בלבנון, לתומכיו להרגיע את המהומות האלימות שקיימו היום ברחבי המדינה, במחאה על הרכבת הממשלה הבאה על ידי מיקאתי. "כשהחלטתם על 'יום זעם', רציתם לבטא עמדות דמוקרטיות", אמר חרירי בנאום. "אני מודה לכל מי שהשתתף, אך מחובתי להבהיר כי אני דוחה בתוקף כל נקיטה באלימות. הפגנות שקטות הן הדרך היחידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully