וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נגד אירלנד: שדרוג הפלסטינים פוגע בשלום

פנחס וולף

25.1.2011 / 17:45

לראשונה באירופה: המשלחת הפלסטינית בדבלין תשודרג למעמד של שגרירות. במשרד החוץ הגיבו בצער ואמרו כי "הצעד לא מקדם את תהליך השלום"

במשרד החוץ קיבלו היום (שלישי) את ההודעה של ממשלת אירלנד על שדרוג המשלחת הפלסטינית בארצה למעמד של שגרירות בקורת רוח. גורמים בירושלים מסרו לוואלה! חדשות כי על אף שישראל מביעה צער על הצעד, "היא איננה מופתעת ממנו, וזאת לנוכח מדיניותה המוטה של אירלנד, זה שנים רבות, ביחס לסכסוך". לדברי אותם גורמים, "הצעד האירי איננו מקדם את תהליך השלום כמלוא הנימה, משום שהוא מחזק את האשליה הפלסטינית, לפיה הם יוכלו לקדם את מטרותיהם מבלי לחזור לשולחן המשא ומתן".

דבלין הודיעה בצהריים על השינוי במעמד המשלחת הפלסטינית. בכך, תהפוך המשלחת לנציגות הראשונה של הרשות הפלסטינית באירופה המוגדרת כך. לפני כחודש, הודיעה נורבגיה כי היא מעלה את מעמד הנציגות הפלסטינית בארצה לדרג משלחת, ושדרוגים דומים הוכרזו בתקופה האחרונה גם בצרפת, ספרד, יוון ופורטוגל. עם זאת, כאמור, הנציגות באירלנד היא היחידה עד כה באיחוד האירופי המוגדרת כשגרירות, הדרג הרם ביותר בסולם הדיפלומטי.

ראוי לציין, כי אין פירושה של ההחלטה האירית גם כהכרה במדינה הפלסטינית. לעומתה, פרו הכריזה אמש כי היא מכירה במדינה פלסטינית, ובכך הפכה למדינה השמינית בדרום אמריקה שעושה כן, לצד ברזיל, ארגנטינה ומדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully