וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: דברי פארס על הרמטכ"ל "אינם אמינים"

25.1.2011 / 16:42

בצה"ל דחו את טענות פרקליטיו של מפקד עוצבת הגליל לשעבר לפיהן רא"ל אשכנזי איים כי אילו פארס לא יתפטר מרצונו, הוא יעמיק את החקירה נגדו. "האמירות חסרות בסיס"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

דובר צה"ל מכחיש אחר הצהרים (שלישי) את הטענות שהעלו פרקליטיו של תא"ל עימאד פארס במהלך הדיון שנערך הבוקר בעתירה שהגיש נגד הדחתו, לפיהם הרמטכ"ל גבי אשכנזי איים על פארס כי אם לא יעזוב את תפקידו, יעמיק אשכנזי את החקירה נגדו. בתגובה של דובר צה"ל נאמר כי "הפרסומים שצוטטו הבוקר ובהם אמירות שונות על ידי באי כוחו של פארס הינן אמירות חסרות בסיס ובלתי אמינות. המדינה פרסה בפני בית המשפט מענה מפורט ומנומק המגובה בתצהירים, את הטעמים שבגינם הסתיים שירותו של תא"ל פארס. ראוי להמתין עד פסיקת בית המשפט בנושא".

לטענת עורכי הדין של פארס, אשכנזי איים על פארס שאם לא יקבל את הצעתו ויפרוש מצה"ל, מצ"ח תעמיק את החקירה נגדו. "הרמטכ"ל אמר שיבדקו את כל תחנות הדלק באיזור על מנת להעמיק את החקירה, כדי להוציא שלדים מארונו של פארס", אמרו בדיון.

ביהמ"ש קבע כי צה"ל יעביר את כל תמלילי השיחות בין אשכנזי לפארס ולאחר שהשופט ישמע ויקרא אותם, תינתן החלטה לגבי העברת ההקלטות לידי פארס ועורכי דינו. הצדדים הסכימו שהתמלילים לא יפורסמו בכלי התקשורת וכן לא יועברו לשמיעה על ידי צד שלישי. בתום ההאזנה, יוחזרו ההקלטות לצה"ל.

הפרקליטים גם האשימו את אלוף פיקוד צפון, גדי אייזנקוט, במסירת גרסאות סותרות: "דבריו של אייזנקוט בעדותו למצ"ח, שונים ב-180 מעלות מאלה שאמר בשיחה עם פארס. עדותו חיונית על מנת להוכיח שהשימוע לעימאד לא היה. ביטול מינוי בשיחה טלפונית מבלי שנתנו לו הזדמנות לדבר עומד בשורשה של העתירה", אמר פרקליטו של פארס, עורך הדין אבי עמירם. השופט קובי ורדי הודיע כי אייזנקוט לא יגיע למסור עדות, משום שמדובר בהליך מנהלי והבקשה לחקור אותו נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully