וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים מאסר לפעיל במשמרות הצניעות שהורשע בתקיפה

גלעד גרוסמן

25.1.2011 / 14:34

שנתיים מאסר נגזרו על שמואל ויספיש, פעיל במשמרות הצניעות של העדה החרדית, שתקף עובדי חנות מחשבים במהלך הפגנה בכיכר השבת. מעשיו תועדו במצלמות החנות

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) שנתיים מאסר על שמואל ויספיש, פעיל ב"ועד גאולה" של משמרות הצניעות של העדה החרדית, שהורשע בעבירות של התפרעות, סחיטה, תקיפה וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, אותן ביצע במהלך הפגנות אלימות נגד חנות מחשבים בכיכר השבת בעיר.

ויספיש, בן 24 , הורשע בכך שבקיץ 2008 נטל חלק פעיל בהפגנות האלימות, בהן השתתפו כ-15 צעירים מהעדה החרדית, ובין השאר נהג לדחוף עובדי חנות מחשבים ולקוחות ששהו בחנות ולחבל בסחורה. בנוסף איים לרצוח את עובדי החנות ולשרוף את המקום, וכן כינה את העובדים "נאצים", "שורפי נשמות" ו"חזירים".

באחת ההפגנות יידה ויספיש אבנים לעבר החנות, ואחת האבנים פגעה בעובד. הדברים הגיעו לשיא כאשר גרר את בעל החנות לרחוב עם עזרתו של פעיל נוסף, והחזיק בו בזמן שחברו היכה אותו. כתוצאה מהמכות נגרמו לבעל החנות שברים באף וביד.

בריונות שזרה לרוח היהודית

המעשים צולמו על ידי עובדי החנות, אולם ויספיש טען כי הם "שתלו" את דמותו בסרטי הצילום. "לא זו בלבד שהנאשם פגע בעובדים אלה, שביקשו להתפרנס ביושר, אלא אף ההין לטעון כי הללו העלילו עליו עלילת שווא - מסיבה בלתי ברורה לחלוטין - והמציאו לידי המשטרה סרטים 'מבושלים', שכל תכליתם להפלילו", כתבה השופטת נאוה בן אור בגזר הדין.

"הנאשם היה דמות בולטת, אגרסיבית, מהגרעין הקשה של המתפרעים, אשר הפכו את חייהם של עובדי החנות לבלתי נסבלים."מדובר באדם שהקנאות המדריכה אותו מעוורת את עיניו ומונעת ממנו לזכור איסורים חמורים". השופטת הוסיפה כי על העונש שיוטל עליו "להבהיר היטב כי חברה מתוקנת אינה יכולה לגלות סובלנות למעשי אלימות. מדובר בבריונות לשמה, זרה לרוח היהדות וזרה לרוחה של כל חברה אנושית מהוגנת".

עם זאת, השופטת החליטה להתחשב בעובדה שאשתו של ויספיש חולה וכי הוא מטופל בשני ילדים, ולכן גזרה עליו שנתיים מאסר ותשלום פיצויים בגובה של 50 אלף שקלים לבעל החנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully