וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי מרגיע את תומכיו: "דוחה כל אלימות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2011 / 13:53

לאחר התפרעות אלפי תומכיו ברחבי לבנון, תקריות הירי וההצתות, קרא ראש הממשלה המודח להנמיך את הלהבות: "מודה למשתתפים, טריפולי אמרה את דברה. אני מבין את זעמכם, אך שימרו על הסדר"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: רועי כ"ץ)

ראש ממשלת המעבר בלבנון, סעד אל-חרירי, קרא בצהריים (שלישי) לתומכיו להרגיע את המהומות האלימות שקיימו היום ברחבי המדינה, במחאה על הרכבת הממשלה הבאה על ידי חיזבאללה. "כשהחלטתם על 'יום זעם', רציתם לבטא עמדות דמוקרטיות", אמר חרירי בנאום. "אני מודה לכל מי שהשתתף, אך מחובתי להבהיר כי אני דוחה בתוקף כל נקיטה באלימות. הפגנות שקטות הן הדרך היחידה".

אלפי המפגינים בכמה מוקדים ברחבי המדינה, ובעיקר ההמונים בעיר הצפונית טריפולי, התפרעו היום, התעמתו עם כוחות הביטחון ואף פתחו באש בכמה מקרים. בין היתר, נמסר כי רעולי פנים מתומכי חרירי ירו על כוח של צבא לבנון בביירות. כמו כן, הותקפו ברחבי המדינה צוותי תקשורת שהואשמו בתמיכה בחיזבאללה, ובין היתר הועלתה באש ניידת של "אל-ג'זירה" בטריפולי, ונפתחה אש לעבר כתב הרשת.

הפגנות אלימות בטריפולי שבלבנון נגד חיזבאללה. רויטרס
ניידת השידור של אל ג'זירה שהוצתה בטריפולי/רויטרס

"טריפולי אמרה את דברה", הוסיף חרירי. "אמרתי כבר שכבודם של האזרחים יקר לי יותר מהשלטון. מטרתנו היא לשמור על המדינה ועל הסדר. אני מצר על תקיפתה של רשת אל-ג'זירה בטריפולי ועל האלימות שננקטה נגד כוחות הביטחון הלבנוניים. אני קורא לציבור להפסיק את האלימות".

"אני מבין את תחושותיכם ואת כעסכם", הוסיף, "אולם אנו מחויבים להביע את עמדתנו הפוליטית בדרכים דמוקרטיות. הזעם לא יכול להתבטא באמצעות חסימת כבישים והצתת צמיגים".

על רקע המהומות, התברר הבוקר סופית כי המועמד הנתמך על ידי חיזבאללה, נג'יב מיקאתי, הוא זה שירכיב את הממשלה החדשה במדינה, לאחר שזכה לתמיכתם של 68 מחברי הפרלמנט, לעומת 60 בלבד שתמכו בחרירי.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully