וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילון סומטרי נולד באינדונזיה!

עידן סייר

26.1.2011 / 10:06

לידת הבייבי החדש בספארי במערב יאווה, אינדונזיה, משמחת במיוחד לאור סכנת ההכחדה החמורה והמיידית של הפילים הסומטריים, זן פילים מהקטנים בעולם

ג'נואר, פיל סומטרי בן שבועיים ואימו קרטיני בספארי בוגור, מערב ג'אבה, אינדונזיה, ינואר 2011. Irwin Fedriansyah, AP
ג'נואר הקטן יונק/AP, Irwin Fedriansyah

ג'נואר, פיל ממין סומטרי (צפון-אינדונזי), נולד לפני כשבועיים בספארי במערב האי יאווה שבאינדונזיה, לפילה קארטיני. הפילים הסומטריים, כפי ששמם מרמז, מצויים רק על האי סומטרה באינדונזיה. למרבה הדאגה, הם בסכנת הכחדה חמורה; רק בין 2,000 ל-2,700 מהם נותרו בטבע.

ההחלטה על עתידו של ג'נואר מסתמנת כלא קלה. קשה: האם להשאירו בשבי כל חייו תחת פיקוח ושמירה מסכנות, או לשחרר אותו לטבע, שם יהיה חופשי אך ייאלץ להתמודד עם סכנות שונות, כולל אלו מצידם של בני האדם?

ג'נואר, פיל סומטרי בן שבועיים ואימו קרטיני בספארי בוגור, מערב ג'אבה, אינדונזיה, ינואר 2011. Irwin Fedriansyah, AP
ג'נואר ואימא/AP, Irwin Fedriansyah

הפיל הסומטרי הוא המין הקטן ביותר בעולם של פילים. למרות שהזן מצוי בסכנת הכחדה, אוכלוסיות קטנות עדיין חיות באזורים שונים של דרום מזרח אסיה, כולל אינדונזיה, סין, הודו, נפאל, תאילנד, סרי לנקה, בנגלדש, וייטנאם, מלזיה, קמבודיה, בורמה ובהוטן.

בזן הזה, רק לפילים הזכרים יש שנהבים, ולכן רק הם הופכים לקורבנות של צייד לא חוקי. הסיבה העיקרית להכחדת הפילים היא בירוא היערות (ההפך מייעור. תהליך של כריתת עצי יער על ידי האדם המתרחש בעולם כולו ומשפיע על גורמים רבים כמו אקלים, ריכוז הפחמן הדו-חמצני באטמוספירת כדור הארץ ועוד).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ג'נואר, פיל סומטרי בן שבועיים, ואימו קרטיני בספארי בוגור, אינדונזיה, ינואר 2010. Irwin Fedriansyah, AP
ג'נואר מתחת לאימא/AP, Irwin Fedriansyah

פיל סומטרי ממוצע זקוק ל-200 קילוגרמים של מזון ביום (עלים ירוקים, בננות, במבוק וצמח הג'ינג'ר), והצמצום בשטח המחייה לא תמיד מאפשר זאת. העובדה הזאת גורמת לפילים להיכנס לעיתים אל שדות, שם החקלאים הורגים או פוצעים אותם כדי למניעת פגיעה ביבול.

עם הולדתו של ג'נואר, שמורת אינדונזיה מאכלסת כעת 45 פילים. חלק ממטרות השמורה הוא להשיב את הפילים לטבע – אך לא ברור מתי זה יקרה, כיוון שבירוא יערות נפוץ לאחרונה במיוחד במזרח הרחוק, בעקבות הביקוש ההולך וגובר לבשר.

נותר כמובן רק לאחל לג'נואר ולאימו קרטיני חיים מאושרים ככול האפשר, בכול מקום בו יחיה בסופו של דבר – ולעשות כל שביכולתנו על מנת שהדור של ג'נואר, דור הפילים הסומטריים הצעירים, יהיה האחרון שיעמוד בפני הדילמה הקשה, של שבי או הישרדות בטבע.

  • עוד באותו נושא:
  • פילים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully