וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארס: "אשכנזי איים שאם לא אפרוש יעמיק החקירה"

25.1.2011 / 10:32

פרקליטיו של תא"ל עימאד פארס שהודח מצה"ל בטענה ששיקר למפקדיו, טענו בביהמ"ש כי הרמטכ"ל איים על מרשם. צה"ל יעביר לשופט את כל תמלילי השיחות בין השניים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

תא"ל עימאד פארס הגיע הבוקר (שלישי) לדיון בעניין הדחתו מצה"ל, שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב. עורכי דינו של פארס הודיעו במהלך הדיון כי הם דורשים לזמן למתן עדות את מפקד פיקוד הצפון, האלוף גדי אייזנקוט, בשל סתירות לכאורה בין דבריו לפארס לבין עדותו במצ"ח בפרשה. במסגרת העתירה יצטרך בית המשפט להכריע האם לדחות פעם נוספת את שחרורו של פארס מצה"ל או להשאירו בצבא עד לסיום הבירור בעניינו.

לטענת עורכי הדין, אשכנזי איים על פארס שאם לא יקבל את הצעתו ויפרוש מצה"ל, מצ"ח תעמיק את החקירה נגדו. "הרמטכ"ל אמר שיבדקו את כל תחנות הדלק באיזור על מנת להעמיק את החקירה, כדי להוציא שלדים מארונו של פארס", אמרו בדיון.

ביהמ"ש קבע כי צה"ל יעביר את כל תמלילי השיחות בין אשכנזי לפארס ולאחר שהשופט ישמע ויקרא אותם, תינתן החלטה לגבי העברת ההקלטות לידי פארס ועורכי דינו. הצדדים הסכימו שהתמלילים לא יפורסמו בכלי התקשורת וכן לא יועברו לשמיעה על ידי צד שלישי. בתום שמיעת ההקלטות הן יוחזרו לצה"ל.

הפרקליטים גם האשימו את אלוף פיקוד צפון, גדי אייזנקוט, במסירת גרסאות סותרות: "דבריו של אייזנקוט בעדותו למצ"ח שונים ב-180 מעלות מאלה שאמר בשיחה עם פארס. עדותו חיונית על מנת להוכיח שהשימוע לעימאד לא היה. ביטול מינוי בשיחה טלפונית מבלי שנתנו לו הזדמנות לדבר עומד בשורשה של העתירה", אמר פרקליטו של פארס, עורך הדין אבי עמירם. השופט קובי ורדי הודיע כי אייזנקוט לא יגיע למסור עדות, משום שמדובר בהליך מנהלי והבקשה לחקור אותו נדחתה.

"אשכנזי אילץ אותו להתפטר"

בית המשפט הורה אתמול להעביר את תמלול השיחות בין אשכנזי לפארס לידיו של פארס. עורך הדין רמי בובליל, הוסיף כי הגשת הקלטת השיחות בפגישות בין אשכנזי לפארס יוכיחו כי עונש ההדחה מצה"ל אינו מידתי. לדברי בובליל, "הסטנוגרמות יוכיחו שההדחה מצה"ל על טעות מינורית איננה סבירה, וכי על עימאד להישאר בצבא ולהמשיך לשרת את המדינה כפי שעשה בכל שנותיו".

ההקלטות והתמלילים מתעדים שלושה מפגשים שהיו לרמטכ"ל, גבי אשכנזי, עם פארס לפני סיום שירותו. "זהו צעד ראשון וחשוב בהקשר לתוצאה הקשה והבלתי מידתית בו הורה הרמטכ"ל לתא"ל פארס להשתחרר מצה"ל", אמר עמירם. "ההקלטות יאמתו את טענותינו כי לא נערך לפארס שימוע כלשהו, וכי הרמטכ"ל הגיע לפגישה עם החלטה ידועה מראש, וכן שכפה בפועל על עימאד לעזוב את צה"ל".

לטענת פארס, בניגוד לדברי צה"ל, הוא לא שיקר למפקדיו בנוגע לדיווח על התאונה ועל כך שלא היה ברכב הצבאי עם אשתו כאשר נהגה בו. עוד טוען פארס, כי הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, אילץ אותו להתפטר מתפקידו. "יש להניח כי הסטנוגרמה תצביע על כך שהרמטכ"ל איים במרומז כי אם לא יפרוש העותר מצה"ל, תורחב חקירת מצ"ח", ציינו פרקליטיו. עוד טוען פארס כי מצא את עצמו מחוץ לצה"ל בשל טעות מינורית, ואילו עוזרו של הרמטכ"ל, אל"ם ארז וינר שהדליף את מסמך הרפז, זוכה "למטריה של אשכנזי ונותר בתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully