וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעה בעיתונות החרדית: הגיור הצבאי - חילול השם

מוטי לוי

25.1.2011 / 9:30

בעיתונים החרדיים התפרסמו מודעת מחאה החתומה ע"י 18 רבנים המגנים את הכשרת הגיור הצבאי, מכנות את הפסיקה "הכנסה של גויים לכרם בית ישראל" וקוראות למניעת "חילול השם הנורא"

כשבוע וחצי לאחר הכשרתם של גיורי צה"ל על ידי מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, מגיעה המחאה מצד הרבנים החרדים. הבוקר (שלישי) התפרסמה בעיתונים החרדיים מודעת מחאה עליה חתומים 18 רבנים בכירים, ובראשם הפוסק הנודע ,הרב יוסף שלום אלישיב, ומקבילו בזרם החסידי - הרב שמואל ווזנר.

במודעה מכונה הכשרם של הגיורים הצבאיים כ"פריצת גדרות כרם בית ישראל", וכהכנסתם של "גויים לכרם בית ישראל". במודעה נטען עוד כי, "הכל יודעים שלא היה בכוונתם של הגויים הללו לקבל על עצמם שום עיקר מעיקרי הדת, לא שבת ולא כשרות ולא טהרת המשפחה, וכל אחד יודע,שגויים אלו אין כוונתם לקבל יהדות".

המודעה מסתיימת בקריאה לפעולה: "לכל מי שבידו למנוע חילול השם הנורא הזה ולגדור מחיצת הכרם שנפרצה, והשם יתברך יתן בלב תועים בינה".

יש לבדוק את כנות המתגייר

לפרסום המודעה קדמו שמועות רבות על זהותם של הרבנים שחתמו או נמנעו מלחתום עליה. רוב הרבנים שחתמו לבסוף, משתייכים בעיקר לזרם הליטאי בציבור החרדי, ומיעוטם שייך לזרם החסידי ולספרדים.

בתוך כך, הרב הראשי לישראל שלמה עמאר פרסם אתמול מכתב הבהרה בנוגע להכשרתם של הגיורים. במכתבו, מסביר הרב עמאר כי תפקידו של בית הדין הרבני הוא לבדוק ככל יכולתו את כנות דבריו של המתגייר העומד בפניו ואת מחוייבותו לשמירת התורה והמצוות. לכן, לאחר שהסתיים תהליך הגיור, במידה והגר "שב לסורו", אז "הרי הוא כישראל מומר" - כלומר, דינו כיהודי שאינו מקיים תורה ומצוות שנותר יהודי.

על מכתבו של הרב עמאר חתם גם מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף במילים - "כל האמור לעיל אמת לאמיתה של תורה, והמפורסמות אינם צריכים ראיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully