וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו ללבני: בואי ללמד על חילופי שטחים

25.1.2011 / 9:49

סיעת ישראל ביתנו עקצה את יו"ר האופוזיציה לבני והזמינה אותה לישיבתה בשבוע הבא כדי שתציג את הצעתה לחילופי שטחים כפי שפורסמה ברשת "אל ג'זירה". לבני סירבה לבקשה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב פנה הבוקר (שלישי) ליו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) והזמין אותה להתארח בישיבת סיעת ישראל ביתנו בשבוע הבא כדי שתציג את ההצעות שהעלתה בפני הפלסטינים כפי שפורסמו במסמכים שהודלפו לאל-ג'זירה. לדברי אילטוב, "הצעתה של לבני עולה בקנה אחד עם תכניותיה של ישראל ביתנו ועל כן נשמח לשמוע מלבני פרטים מלאים בנושא".

בישראל ביתנו מתייחסים למסמכים שפורסמו באל ג'זירה לפיהם בעת שכיהנה כשרת החוץ, לחצה לבני במהלך השנים 2007-8 להעביר אזרחים ישראלים-ערבים למדינה הפלסטינית העתידה לקום, כחלק מחילופי השטחים בין ישראל לפלסטינים. עוד עולה כי מזכירת המדינה בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש, קונדוליזה רייס, הציעה ב-2008 שהפליטים הפלסטינים ישוכנו בדרום אמריקה. "אולי יהיו מדינות שיסכימו לשכן אותם, כגון צ'ילה או ארגנטינה", אמרה במהלך פגישה.

מלשכת לבני נמסר כי "זו הצעה מגוחכת שמסורבת במקום. איננו מתייחסים לפרסומי אל ג'זירה וככל שעובר הזמן מוטל עוד ועוד ספק במהימנותם. ישראל ביתנו ולא בפעם הראשונה מתעסקת בכותרות ולא במהות. לו היו קוראים את הפרטים היו רואים כי אין שום קשר בין הדברים שכתובים במסמכי אל ג'זירה לבין תכניתו הבעייתית מאוד של ליברמן".

עוד נמסר מלשכתה של לבני כי "גם לפי המסמך עצמו שאיננו מאשרים את אמינותו דובר על בעיה נקודתית של יישובים שהגבול חוצה אותם במטרה לספק פתרון הומניטרי למשפחות מצויות כרעיון בודד שלא קודם. אם ישראל ביתנו רוצים להיתלות בדבריה של לבני שייתלו בקביעתה החד-משמעית שיש פרטנר ושניתן להגיע להסדר קבע שמסיים את הסכסוך תוך שמירת האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully