וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה הבינ"ל: באירופה יזהירו מאנטישמיות

טל שלו, בריסל

25.1.2011 / 9:46

הפרלמנט האירופי יציין היום את יום השואה הבינ"ל באירוע מיוחד בבריסל בו ישתתפו בכירים אירופים ונציגים מישראל. הנואמים צפויים לקרוא להגברת העירנות מול התחזקות הקיצוניים ביבשת

הפרלמנט האירופי יציין היום (שלישי) את יום השואה הבינלאומי באירוע מיוחד בבריסל בו ישתתפו נשיא הפרלמנט האירופי, יז'י בוז'ק, שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, וניצול השואה וחתן פרס נובל לשלום, אלי ויזל. באירוע, פרי יוזמה משותפת של משרד ההסברה והפרלמנט האירופי, יודלקו שישה נרות זיכרון על ידי ניצולי שואה וחסידי אומות עולם, ויקחו חלק גם רב העיר תל אביב יפו, ניצול השואה הרב ישראל מאיר לאו, נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי האירופי משה קנטור, וחברי הפרלמנט האירופי.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה יחול ביום חמישי, 27 בינואר, 66 שנה לאחר שחרור מחנה אושוויץ על ידי הצבא האדום. מדו"ח האנטישמיות השנתית שפירסמה הסוכנות היהודית השבוע, עולה כי ב-2010 ירדה כמות ועוצמת האירועים האנטישמיים בעולם, אך עם זאת נמשכת מגמת ההתקפות הממשיות על הקהילות היהודיות באירופה.

סערה בגרמניה

במקביל, בימים האחרונים התעוררה סערה ציבורית בגרמניה סביב מועד הקרנת הבכורה של הסרט "עמק הזאבים: פלסטין", סרט טורקי המתאר את השתלטות צה"ל על המרמרה כמתקפת חיסול של צה"ל של חפים מפשע, שנקבע ליום חמישי. בעיתון הטורקי "הורייט" דווח בתחילת השבוע כי גורמים פוליטיים שונים בגרמניה הביעו מחאה על החפיפה בין מועד עליית הסרט לאקרנים ליום הזיכרון לשואה.

בהתאם, צפויים הדוברים בפרלמנט האירופי להתמקד באזהרת מנהיגי אירופה מפני הכוחות הקיצוניים העולים ובצורך להגביר את הערנות מול התגברות ההתקפות על הקהילות היהודיות, ההתקפות הגוברות על הלגיטימיות של ישראל והאיום האירני.

התזמורת "סימפונט רעננה" תנגן באירוע את תוכניתה "אלמה רוזה – מווינה לאושוויץ", המספרת את סיפורה של אלמה רוזה, כנרית מלחינה ומנצחת שהקימה תזמורת באושוויץ ונספתה שם ב-1944. רוזה, נצר למשפחת אצולה מוסיקלית - אחייניתו של המלחין גוסטב מאהלר ובתו של הכנר הראשי של התזמורת הפילהרמונית, ניצחה על כ-50 נשים, ובתקופה זו אף אחת מהן לא הוצאה להורג, וחלקן נותרו בחיים ואף עלו לישראל בסוף מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully