וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרקליטות יחלו היום הדיונים בתיק ליברמן

25.1.2011 / 6:00

כשנה וחצי לאחר שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בחשד שקיבל שוחד, יחלו היום היועץ המשפטי לממשלה ובכירי הפרקליטות לדון באפשרות של הגשת כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן

היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, ובכירים בפרקליטות יחלו היום (שלישי) בשלושה ימים של ישיבות, במהלכן ינסו לגבש החלטה בתיק החשדות לקבלת שוחד נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן. בפרקליטות מעריכים שההחלטה האם להגיש כתב אישום תתקבל בעוד כחודש.

על פי החשד, בתקופה בה כיהן ליברמן כחבר כנסת ואף כשר התשתיות הלאומיות הוא קיבל כספי שוחד באמצעות חברה שהייתה רשומה תחת שמה של בתו מיכל. כמו כן, עלה חשד שליברמן הקים מספר חברות קש שבאמצעותן שלשל לכיסו מיליוני שקלים. במהלך החקירה דרשה המשטרה לבחון אלפי מסמכים מתיקי החברה, אך הדבר עוכב בעקבות עתירות שהגיש עורך דינו של ליברמן, יואב מני, בטענה כי המסמכים מוגנים בחיסיון עורך דין-לקוח. בסופו של דבר, באוגוסט 2008, הוחלט שהמשטרה תוכל לעיין במסמכים.

הדיונים נדחו בשל שביתת הפרקליטים

באוגוסט 2009 המליצה המשטרה להעמיד את ליברמן לדין בגין שורה של עבירות, בהן קבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. חומר החקירה הועבר למחלקה הכלכלית בפרקליטות, ומאז בוצעו שורה ארוכה של דיונים לגבי התיק וכן מספר השלמות חקירה, אולם טרם התקבלה החלטה סופית. בעבר פורסם כי מנהלת המחלקה הכלכלית, עו"ד אביה אלף, אימצה את מרבית המלצות המשטרה. לאחרונה צורף לצוות שדן בתיק גם עו"ד יוסי קורצברג מפרקליטות מחוז תל אביב, מי שהיה התובע במשפטים של עמיר מולנר וזאב רוזנשטיין, כדי לבחון את חומר הראיות.

בפרקליטות קיוו לערוך את ימי הדיונים המרוכזים בחודש דצמבר ולקבל החלטה לפני סוף השנה שעברה, אולם הישיבות בוטלו בשל שביתת הפרקליטים. ההחלטה הסופית בתיק לא צפויה להתקבל גם בתום שלושת ימי הדיונים הקרובים, ובפרקליטות כבר שריינו יומיים נוספים בחודש הבא לשם כך.

בשבוע שעבר הודיע עוזרו של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, כי "הכוונה היא לנצל ימים מרוכזים אלה כדי להגיע ל'ישורת האחרונה' בתהליך קבלת ההחלטות בתיק מורכב ורגיש זה, שהיקף החומר בו הוא רב". הוא הוסיף כי "הערכתנו וכוונתנו היא שההחלטה בעניין תיק ליברמן תתקבל עד סוף חודש פברואר". גם אם יוחלט להעמיד את ליברמן לדין, קודם כל ייערך לו שימוע, שרק לאחריו יגובש כתב האישום הסופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully