וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "היחס לגלעד שליט לא פרופורציונלי"

ניר יהב ופנחס וולף

25.1.2011 / 0:15

הח"כים טיבי וברכה אמרו בכנס למען אסירים פלסטינים כי הם "לוחמי חופש ומצפון", וטענו כי "לא ייתכן שהחייל המפורסם בהיסטוריה הוא ישראלי, אך העולם לא שומע על האסירים הפלסטינים"

חברי הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ומוחמד ברכה (חד"ש) השתתפו אתמול (שני) בכנס למען האסירים הפלסטינים במרוקו, וכינו את האסירים "לוחמי חופש ומצפון". בכנס דרשו השניים להעלות את נושא האסירים לראש סדר היום העולמי. בתחילת הכנס קמו טיבי וברכה ושרו עם הנוכחים את ההמנון הפלסטיני "מאוטני". באולם היו תלויות תמונות של אסירים פלסטינים מפורסמים, ביניהם בכיר פתח מרוואן ברגותי ומזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת.

ח"כ טיבי התייחס לחוסר הפרופורציות, לדבריו, בין היחס לגלעד שליט לבין היחס לאסירים הפלסטינים: "לא הוגן שאסיר אחד שנפל בשבי בזמן שירותו הצבאי יהיה החייל המפורסם ביותר בהיסטוריה רק כי הוא ישראלי, בו בזמן שאסירים פלסטינים נמקים בכלא מבלי שהעולם שומע עליהם או מכיר את שמותיהם". בנוסף דיבר ח"כ טיבי גם על "עשרות ילדים ונערים פלסטינים הנחטפים ונעצרים בבתיהם, מבלי ששרי חוץ או נשיאים ישימו לב אליהם".

"לאסירים הפלסטינים יש שמות ויש תקוות", אמר ח"כ ברכה. השניים קראו להשלים במהרה את עסקת שליט "על מנת שכל אסיר ישוב לחיק משפחתו, ישראלים ופלסטינים כאחד". טיבי וברכה קראו גם לשחרר את האסירים מקרב ערביי ישראל ומחו על כך שישראל מתייחסת אליהם כאזרחים ישראלים בזמן עסקאות חילופי השבויים, אך מתייחסת אליהם כאל חברי פלגים פלסטינים בתוך הכלא, ולפיכך לא קוצבת את עונשם.

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה), התייחסה לדברים וגינתה אותם בחריפות. "אינני מופתעת מהתנהגותם של חברי הכנסת טיבי וברכה. עלינו להוקיע אותם מהכנסת, כפי שהצעתי מזמן. יש למנוע את חזרתם לישראל ואף לשלוח איתם את משפחתם כדי שלא יהיו בודדים", דברי שמאלוב.

ח"כ מירי רגב (ליכוד) ביקרה גם היא את הדברים, וטענה שהם בגדר בגידה במדינת ישראל. "מה שנאמר לא מייצג את ערביי ישראל, אלא את הפלסטינים. אני דורשת מהיועץ המשפטי של הכנסת לבדוק לאן נוסעים בשגרה חברי הכנסת הערבים לעתים תכופות, עם מי נפגשים, באיזה נושאים הם דנים בחו"ל, וכל זאת באמתלה שהם נוסעים מטעם כנסת ישראל, כאשר בפועל הם פוגעים בלגיטימיות של מדינת ישראל, וזה למעשה סוג של בגידה".

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully