וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי חרירי: מחר "יום זעם" נגד חיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2011 / 20:17

אנשי מחנה ראש ממשלת המעבר בלבנון, סעד חרירי, אמרו כי חיזבאללה מנסה לבצע במדינה הפיכה בחסות אירנית. מנהיג הדרוזים הודיע כי יתמוך במועמד חיזבאללה לראשות הממשלה

תומכיו של ראש ממשלת המעבר בלבנון, סעד חרירי, האשימו הערב (שני) את חיזבאללה בניסיון הפיכה של המשטר תוך כוונה להשתלט על ראשות הממשלה תחת חסות אירנית. התומכים קראו לקיום "יום זעם" מחר כאות מחאה. "באשר להפיכה שחיזבאללה מנסה להוציא לפועל, זה ניסיון לשים את משרד ראש הממשלה תחת שליטת באירן", אמרו התומכים. התומכים הוסיפו כי כל מועמד שיקבל את המינוי מחיזבאללה ייחשב כ"בוגד בעמו". מוקדם יותר הבהיר חרירי כי לא יהיה חבר בממשלה שבראשה יעמוד חיזבאללה.

בתוך כך, מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, הודיע היום כי יתמוך במועמד חיזבאללה לתפקיד ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי. לג'ונבלאט הצטרפו שישה מחברי סיעתו ובכך הם יוצרים רוב בפרלמנט שיאפשר את בחירתו של מיקאתי, שכיהן בעבר כראש ממשלת לבנון, לתפקיד. ג'ונבלאט היה במשך שנים אחד המתנגדים הבולטים של מחנה חיזבאללה והמחנה הפרו-סורי, אולם בשנה האחרונה "שינה את עורו" והפך לבן-בריתו של הארגון השיעי.

היום נערך סבב הדיונים הראשון לקראת הקמת ממשלה חדשה במקום זו שנפלה עם התפטרות שרי חיזבאללה ובני בריתו. נשיא המדינה מישל סלימאן נפגש עם סיעות הפרלמנט ושמע על מי הם ממליצים כמועמד להקמת הממשלה הבאה. מועמד חיזבאללה ובני בריתו, נג'יב מיקאתי, קיבל עד כה תמיכה מ-59 חברי פרלמנט בעוד שראש הממשלה הנוכחי, סעד חרירי, זכה לתמיכת 49 חברי פרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully