וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: אלפים הפגינו בבירה, המורים שובתים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2011 / 20:06

המפגינים מבהירים כי לא ינוחו עד שתפורק הממשלה המזוהה עם הנשיא המודח בן עלי: "תתפטרו, חלאות!". עיתון טוניסאי: השלטונות שוקלים לשלול את אזרחותו של בן עלי ולהעמידו לדין

המחאה בטוניסיה לא נרגעת: אלפי בני אדם קיימו בצהריים (שני) תהלוכה בבירה טוניס, ודרשו מהממשלה הזמנית להתפטר משום שרבים מחבריה עדיין מזוהים עם שלטונו של הנשיא שהודח בהפיכה, זיין אל-עבדין בן עלי. המשטרה עשתה שימוש בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים, שהשליכו לעבר כוחות הביטחון אבנים ובקבוקי פלסטיק. "תתפטרו, חלאות!", קראו המפגינים.

המפגינים הגיעו להפגנה מכל רחבי המדינה, והיו בהם רבים מבני המגזר הכפרי העני. "נישאר כאן ימים וחודשים, כמה שצריך, עד שהממשלה תתפטר", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית אחד המפגינים, עלי עבאסי, מובטל מהעיר מנזל בוזאייאן, שאחד מאחיו נהרג בהפגנות.

מאות מאותם כפריים קיימו במשך כל הלילה משמרת מחאה מול משרדי הממשלה, בדרישה לפזרה. המפגינים התפרעו, פרצו לתוך מתחם מגודר ושברו חלונות בבניין משרד האוצר - ולבסוף פוזרו בגז מדמיע.

מפגינים נגד מפלגת השלטון בטוניס בירת טוניסיה. רויטרס
משמרת המחאה ליד משרדי הממשלה/רויטרס

במקביל, הודיעו מורי בתי הספר היסודיים במדינה כי הם שובתים, ולא יפתחו מחדש את בתי הספר, שהיו סגורים מאז ההפיכה, למרות שהממשלה קראה להם לעשות זאת המורים הבהירו כי לא ישובו לעבודה עד שלא תפורק "ממשלת האחדות", שבפועל כוללת בעיקר שרים מהממשלה הקודמת, ולצדם שלושה אנשי אופוזיציה בתפקידים זוטרים.

בתוך כך, דיווח היום העיתון הטוניסאי הנפוץ "א-סבאח" כי שלטונות המדינה שוקלים לשלול מהנשיא המודח את אזרחותו וכן להסיר את חסינותו כדי להעמידו לדין. גורמים משפטיים מסרו לעיתון כי שלילת אזרחותם של בן עלי ובני משפחתו עשויה לסייע להם לחמוק מעונש.

השבועון "טוניס הבדו" דיווח היום כי שלטונות ערב הסעודית, שם שוהה בן עלי מאז נמלט מהמדינה, העבירו את בן עלי לעיר שנמצאת בסמוך לגבול עם תימן - "מסיבות בטחוניות". ועוד בעניין הנשיא המודח - משרד התובע בפריז הודיע הערב כי הוא פותח בחקירה כדי לברר באילו נכסים בצרפת מחזיק בן עלי. צרפת מנעה את כניסתו של למדינה כשנמלט מטוניסיה בסוף השבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully