וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדים: "המחבל צעק 'אהרוג את כולכם' - והתפוצץ"

מערכת וואלה! חדשות

24.1.2011 / 19:21

עדי ראייה מתקשים להתאושש מהפיגוע בשדה התעופה במוסקבה: "המון עשן, פצועים יצאו במצב של הלם". נציג זק"א סיפר לוואלה! חדשות על משפחות המחכות למידע על יקיריהן: "כולם כאן בלחץ"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

"הפיצוץ היה ממש לידי. לא נפגעתי, אך חשתי את גל ההדף וראיתי אנשים נופלים". כך סיפרה יקטרינה אלכסנדרובה, שנכחה היום (שני) במקום הפיגוע בשדה התעופה דמודדובו במוסקבה. לפי הדיווחים האחרונים ממוסקבה, בפיגוע נהרגו 35 בני אדם ונפצעו עוד עשרות.

אלכסנדרובה, מתרגמת במקצועה, המתינה באזור קבלת הנוסעים בשדה התעופה ללקוח. "היה המון עשן", סיפרה. "הרבה מהפצועים יצאו מהמקום בעצמם, במצב של הלם. אחר כך התחילו להודיע במערכת הכריזה על מיקום יציאות החירום".

בכלי התקשורת הרוסיים ממשיכים להתפרסם עדויות ממקום הפיגוע, ובכמה מהן, שצוטטו בטלוויזיה הרוסית, סיפרו עדים כי רגע לפני שפוצץ עצמו, צעק המחבל המתאבד "אני אהרוג את כולכם".

פיגוע בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה. רויטרס
"הרבה מהפצועים יצאו מהמקום בעצמם, במצב של הלם"/רויטרס

"הלכנו דרך אולם הנוסעים הנכנסים לעבר היציאה והמשכנו למכונית שלנו, כשלפתע שמענו פיצוץ אדיר", סיפר ל-BBC מארק גרין, תייר בריטי שבדיוק נחת בשדה התעופה. "אמרנו לעצמנו, אלוהים אדירים, זו בטח מכונית תופת. זה היה מטלטל".

"יש אווירה של לחץ"

"יש אווירה של לחץ, תחושת הביטחון - קטסטרופה", אמר לוואלה! חדשות שייע דייטש, חבר הקהילה היהודית במוסקבה ואיש זק"א, שהגיע עם אנשי צוותו לשדה התעופה אחרי הפיגוע, כדי לסייע במידת הצורך בטיפול בנפגעים.

הלחץ הגדול, לדבריו, ניכר בנהלי האבטחה בשדה התעופה, שהוחמרו באחת, בעוד הטיסות מתחילות להתחדש. "בודקים בכניסה כל בן אדם וכל תיק".

דייטש ואנשיו ממתינים במתחם שדה התעופה, ושוחחו בינתיים עם כמה משפחות מקומיות שהגיעו למקום בתקווה לדלות פרטים על גורל יקיריהן שהיו בתוך השדה, וטרם נשמע מהם אות חיים. לדבריו, איש מהם טרם זכה לשמוע דבר, והחרדה בקרבם גדולה. "כולם כאן בלחץ", סיפר. "ברוסיה כמו ברוסיה, לוקח זמן עד שמדווחים על שמות ההרוגים".

"בשלב זה לא זקוקים לשירותינו", הוסיף. "אני מאמין שיקראו לנו רק אם יתברר שיש יהודים בין הנפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully