וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על הפיגוע ברוסיה: "הטרוריסטים לא ינצחו"

פנחס וולף

24.1.2011 / 19:10

רה"מ בנימין נתניהו מיהר להתייחס לפיגוע הערב במוסקבה ואמר כי "אם נאחד כוחות, הטרוריסטים לא יכריעו אותנו ". לבני בתגובה: "איננו יכולים כל הזמן להגדיר עצמנו לפי מי שנגדנו"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לפיגוע בשדה התעופה במוסקבה בו נהרגו לפחות 35 בני אדם, ו-131 נפצעו. במהלך דיון במליאת הכנסת, אמר נתניהו, כי "התבשרנו על פיגוע במוסקבה, בו נקטלו עשרות רבות של אנשים חפים מפשע. אני מבקש לשלוח בשמכם ובשם ממשלת ישראל והעם בישראל, את תנחומינו לממשלה, לעם ברוסיה ולמשפחות השכולות".

"הטרור הוא בינלאומי והתגובה לטרור חייבת להיות בינלאומית גם היא", המשיך רה"מ. "אם נאחד כוחות, הטרוריסטים לא יכריעו אותנו - אנחנו נכריע אותם וגם נסכל את מזימות שולחיהם". נתניהו, שדיבר במליאת הכנסת במסגרת דיון חגיגי לרגל יום כינון הכנסת אמר כי הוא "בטוח שבזה אני משקף את דעתם של כל חברי הבית".

נתניהו אף כתב הערב לנשיא רוסיה דימיטרי מדבדב ולראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין כי "ישראל מגנה את פיגוע הטרור הנפשע במוסקבה, שולחת את תנחומיה למשפחות הנרצחים ומביעה את הזדהותה עם העם הרוסי במלחמת הטרור שמאיים על כל בני התרבות".

ליברמן: "המאבק בטרור הוא אוניברסלי"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שעלתה לנאום אחרי נתניהו במשכן, אמרה כי היא אכן "מצטרפת לדברי ראש הממשלה בעקבות הפיגוע ברוסיה על הצורך להיאבק נגד הטרור וההשתתפות באבל המשפחות", אך יחד עם זאת ציינה כי "איננו יכולים כל הזמן להגדיר עצמנו לפי מי שנגדנו. האחדות שלנו היא לא רק נגד מי שנגדנו אלא בעד מי שאנחנו".

שר החוץ אביגדור ליברמן ביקש משגרירת ישראל במוסקבה, דורית גולנדר, להעביר לממשלה ולעם הרוסי את תנחומי ממשלת ישראל והעם בישראל בעקבות הפיגוע בשדה התעופה דומודדובו. לדברי ליברמן, "המאבק בטרור הוא מאבק אוניברסלי חוצה גבולות, נגד הקיצוניים באשר הם". גולנדר אישרה לליברמן כי אין ישראלים בין הנפגעים.

במשרד החוץ הוסיפו כי גם לכל אנשי אל על בשדה התעופה שלום וכי טיסות אל על למוסקבה שתוכננו להיום ולמחר בוטלו. מדוברות אל על נמסר כי "עקב האירועים בנמל התעופה במוסקבה, בוטלה הערב טיסת LY615 למוסקבה. הנוסעים הועברו לטיסה LY611 המתוכננת לצאת מחר בשעה 5:50 בבוקר. במידה ויהיו שינויים נוספים תפורסם על כך הודעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully