וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל פארס יקבל הקלטות של שיחותיו עם אשכנזי

יהושע בריינר

24.1.2011 / 18:01

צה"ל צפוי למסור לביהמ"ש הקלטות שעשויות להשפיע על ההחלטה להדיח את תא"ל עימאד פארס עקב עבירות משמעת. פרקליטיו: פארס מחוץ לצה"ל בשל טעות קטנה, אחרים עברו עבירות חמורות והושארו

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (שני) לצה"ל להעביר לידי עורכי דינו של תא"ל עימאד פארס הקלטות ותמלילי פגישות עם הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, שנגעו להדחתו מצה"ל. כזכור, תא"ל פארס הורשע בדיווח כוזב, עבירות במסמכים צבאיים וכמו כן שימוש ברכב צבאי בניגוד לנהלים.

ההקלטות והתמלילים מתעדים שלושה מפגשים שהיו לרמטכ"ל, גבי אשכנזי, עם פארס לפני סיום שירותו. "זהו צעד ראשון וחשוב בהקשר לתוצאה הקשה והבלתי מידתית בו הורה הרמטכ"ל לתא"ל פארס להשתחרר מצה"ל", אומר בא כוחו של פארס, עו"ד אבי עמירם. "ההקלטות יאמתו את טענותינו כי לא נערך לפארס שימוע כלשהו, וכי הרמטכ"ל הגיע לפגישה עם החלטה ידועה מראש, וכן שכפה בפועל על עימאד לעזוב את צה"ל".

בתוך כך צפוי מחר (שלישי) בית המשפט המחוזי בתל אביב לדון בעתירתו של פארס נגד הדחתו מצה"ל, ויחליט אם אכן ישוחרר הקצין מהצבא. פארס הגיש על ידי עורכי דינו את תשובתו לטענות צה"ל על פיהן שיקר לאלוף פיקוד צפון גדי אייזנקוט בעניין נסיעת אשתו ברכב הצבאי. "עם ישראל חב למצער תודה עמוקה לפועלו של פארס למען ביטחון ישראל. את לובן עיני אויביו הוא ראה אין ספור פעמים ולכן ראוי לנהוג כבוד ואיפוק כלפיו, והסגנון המשתלח כפיו אינו מוסיף כבוד לרמטכ"ל ולצה"ל", אמרו עורכי דינו.

"בפרשת מסמך גלנט כל המעורבים זכאים"

לטענת פארס, בניגוד לדברי צה"ל, הוא לא שיקר למפקדיו בנוגע לדיווח על התאונה ועל כך שלא היה ברכב הצבאי עם אשתו כאשר נהגה בו. עוד טוען פארס, כי הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, אילץ אותו להתפטר מתפקידו. "יש להניח כי הסטנוגרמה תצביע על כך שהרמטכ"ל איים במרומז כי אם לא יפרוש העותר מצה"ל, תורחב חקירת מצ"ח", ציינו פרקליטיו. עוד טוען פארס כי מצא את עצמו מחוץ לצה"ל בשל טעות מינורית, ואילו עוזרו של הרמטכ"ל, אל"ם ארז וינר שהדליף את מסמך הרפז, זוכה "למטריה של אשכנזי ונותר בתפקידו".

בדומה לכך מעלה פארס את הטענה כי מפקד חיל הים הודה כי ביקר יותר מפעם אחת במועדון חשפנות, ובכך שיקר לאשכנזי - ויחד עם זאת לא הודח מתפקידו. "פרשת מסמך גלנט חמורה לאין ערוך מאירוע אפיזודי זה, ובנתיים כל המעורבים בה זכאים ונקיי כפיים. זהו מוסר כפול פרקסלנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully