וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד תומך בחקירת מימון ארגוני השמאל

24.1.2011 / 16:24

סיעת הליכוד החליטה לתמוך בהצעתו של ח"כ דנון להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מעורבות ממשלות זרות במימון רכישת קרקעות בישראל. "מתדלקי ארגוני השמאל ייסגרו לאלתר"

סיעת הליכוד החליטה היום (שני) לתמוך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את מעורבותן של ממשלות וגופים זרים במימון ארגונים הפועלים נגד המדינה ובמימון רכישות מאורגנות של אדמות המדינה. הצעה דומה הגישה גם ח"כ פאינה קירשנבאום מסיעת ישראל ביתנו.

במהלך הישיבה התגלו חילוקי דעות נוקבים בין מספר חברים בסיעה. השרים בני בגין ודן מרידור הביעו התנגדות להקמת ועדת חקירה ממלכתית. גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והשר מיכאל איתן הביעו את התנגדותם להקמת הוועדה בעבר, אולם הם לא נכחו בישיבה.

לדברי יוזם ההצעה ח"כ דני דנון, "תנועת הליכוד עמדה על עקרונותיה. חשבונות הבנק שמפצים את משפחות השהידים ומתדלקים במזומנים את ארגוני השמאל ייסגרו לאלתר". במהלך הישיבה, מתח השר מרידור ביקורת על ההחלטה ואמר, כי "הליכוד היא תנועה ליברלית ולא נכון שהיא תתמוך כתנועה בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית. הליכוד מאבד יותר ויותר את הפן הליברלי הזה". נתניהו חלק על קביעה זו ואמר: "אני חולק עליך בנושא זה. אפילו הדיון הזה מוכיח כי בניגוד למפלגות אחרות הליכוד מקיים דיון מעמיק ודמוקרטי עם עמדות שונות ובסוף מתקבלת ההכרעה".

בסופו של דבר, החליטה הסיעה לתמוך במשמעת סיעתית ולאשר את הקמת הוועדה ברוב של שבעה נגד שישה כאשר בדעת המיעוט היה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, הסיעה העניקה מנדט ליו"ר הקואליציה זאב אלקין לאשר באופן חריג לחברי כנסת בודדים להצביע בהתאם להשקפותיהם. ככל הנראה, ביום שני הבא תקיים ועדת הכנסת דיון בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully