וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

25.1.2011 / 11:07

לחתלתולים יש פריחה בבטן? הכלבה הקשישה מלקקת את הרגליים? אפשר למנוע מהמלטז והיורקשיירית לבכות? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, עונה לכם על הכול!

אילוסטרציה. ShutterStock
שני גורי חתולים/ShutterStock

לפני חודש אימצנו שני גורי חתולים, זכר ונקבה בני 4 ו-5 חודשים. פתאום התחילה אצלם פריחה באזור הבטן והזרועות. שכנה אמרה לי שזו "פריחת חתולים". מה זה בדיוק ואיך אפשר לטפל?

קשה לי לתת אבחנה על פי התיאור וכמובן ללא בדיקה של החתולים. מציע לבדוק כי אין פרעושים , לוודא כי לא באים במגע עם משהו שעלול לגרות כמו חומרי ניקוי, כימיקלים שונים או אריגים סינטטים. בכל מקרה רצוי לגשת לבדיקת וטרינר , לרוב המחלות של בעלי חיים אינן משותפות לאדם. במקרה אחד של בעיה משותפת לאדם תתכן פטרת אך קל לאבחן זאת ולטפל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאג מלקק את רגלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכלבה שלי בת 15 ועשיתי לה בדיקות כי היא מלקקת את כפות הרגליים כל הזמן. לאחר הבדיקות, הסיקו שזה כנראה מהכבד, שזה נדיר ואין מה לעשות. אודה לך מראש על דעה שנייה או חוות דעת נוספת

ליקוק כפות רגליים עלול לנבוע מסיבות שונות כולל אלרגיה או שעמום ובעיות התנהגות ולא רק בעיות פנימיות. יתכן בגילה כי יש גם בעיות רפואיות אחרות שלא בהכרח קשורות לליקוק.
מציע אולי לגשת לבדיקת מומחה לבעיות עור. ניתן להתייעץ בבית החולים הווטרינרי בבית דגן עם דר' גילה צור, או דר' ליאורה ולדמן מחיפה, או דר' אילן סקורינסקי מנוה מונוסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אילוסטרציה. ShutterStock
כלב "בוכה"/ShutterStock

יש לי שני כלבים, מלטז זכר בן שנה ויורקשיירית בת שנתיים. שמעתי שיש ניתוח הוצאת חתיכה מהעין למניעת דמעות ולכלוך (הבנתי שזה נעשה לפקינזים). האם זה אפשרי ומומלץ?

בפקינזים לרוב מסירים קפל שמגרה את העין וזהו לא ניתוח שמציעים למלטז או ליורק שייר. אני חושש כי אולי התכוונת להסרת של בלוטת דמעות? מציע להיזהר ולא להתפתות לבצע ניתוח כזה מאחר והתוצאה עלולה להיות מחלת העין היבשה הנפוצה בגזעים אלו. מחלה זו עלולה לפגוע בקרנית ולגרום ליובש וצורך בטיפות מיוחדות ויקרות לכל חיי הכלב.
לגבי ניקוי דמעות, אפשר להשתמש בתכשירים מיוחדים לניקוי דמעות. לעיתים שטיפה (תחת הרדמה קצרה) של תעלת הדמעות והניקוז שלהן פותרת את הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully