וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת מחירי הדלק: נהגים יחסמו הכניסה לי-ם

פנחס וולף

24.1.2011 / 10:18

כלי רכב רבים יצאו למסע מחאה הצפוי לחסום את הכניסה לירושלים למשך מספר דקות בשעות הצהרים. בהמשך, יפגינו מול משרד האוצר. "המאבק יוצא לדלק", סיפר אחד ממובילי המחאה

עשרות רכבים יצאו הבוקר (שני) למסע מחאה בכבישי ישראל בעקבות עליית מחירי הדלק. שיירת הרכבים תנוע לאורך כביש החוף (כביש 2), ממנו לכיוון איילון דרום ובהמשך תגיע גם לכביש תל אביב-ירושלים. המפגינים צפויים לחסום את הכניסה לירושלים למשך 7:27 דקות, לציון 7.27 שקלים, המחיר העדכני של ליטר בנזין. משם ימשיכו להפגנת מחאה מול משרד האוצר.

את מסע המחאה יובילו מאות אזרחים הזועמים על מחירי הדלק הגבוהים, אליהם יצטרפו פעילים של ארגוני מורי הנהיגה, המשאיות, המוניות והנכים. אמש פירסם מרכז המחקר והמידע בכנסת מחקר בנושא מחירי הדלק, לבקשתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד). מהמחקר עולה כי הצרכן הישראלי משלם מסים בגין רכישת דלק בנזין 95 בשיעור גבוה בכ-26% יותר מהצרכן האירופי, ובשורה התחתונה מדובר בכתוספת של כמעט שקל לליטר. המשמעות הכספית הינה הפרש של כ-7 מיליארד שקלים למשק בשנה, על פי המחקר. ועדת הכלכלה תתכנס ביום רביעי הקרוב לדון בעליית מחירי הדלק.

אחד מראשי המאבק, זאב גראואר, סיפר כי נכון לשעה זו נמצאים בשיירה העושה את דרכה לבירה יותר מ-200 כלי רכב. "המאבק יצא לדלק", אמר גראואר, "לאזרחים נמאס. אכפת לנו, כואב לנו. ואנו זועקים את הכאב. די לגזל המס".

הבוקר זכו המפגינים לתמיכה משמעותית – יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני (קדימה), הגיעה לצומת גלילות זמן קצר לפני יציאתה של השיירה לדרך. לבני אמרה לוואלה! חדשות כי "המס על הדלק הוא מס מיותר. צריך להפסיק לשאוב מסים מהציבור בכדי לממן את החלטות הממשלה. נתניהו דיבר על הורדת מסים מהציבור, אך הוא רק מעלה את המסים העקיפים ומכביד את הנטל על ציבור משלמי המסים", אמרה.

יו"ר האופוזיציה הוסיפה כי "יותר ויותר אנשים בישראל לא מצליחים לגמור את החודש בתשלומים עבור חיי היומיום שלהם. המסים העקיפים שמשיתים על הציבור מיותרים ומממנים הסכמים פרסונליים בממשלה. דלק ומים הם לא מוצרי יוקרה ומותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully