וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בודק האם חייל נורה בראשו כי שיחק בנשק

יהושע בריינר

24.1.2011 / 11:28

חייל צה"ל נפצע באורח קשה בפניו, לאחר שקליע שנורה מנשקו האישי פגע בפניו. המשטרה הצבאית חוקרת חשד כי האירוע התרחש כתוצאה ממשחקים בנשק

חייל צה"ל המשרת בבסיס של חיל חינוך בצפון הארץ נפצע באורח קשה בפניו, לאחר שקליע שנורה מנשקו האישי פגע בפניו. המשטרה הצבאית חוקרת את החשד לפיו הפציעה אירעה במהלך משחק בנשק.

המקרה הקשה קרה במהלך סוף השבוע בבסיס הדרכה של חיל חינוך בצפון הארץ. מסיבות לא ברורות שלושה חיילי מפקדה המשרתים בבסיס שהו ביחד, כשמנשקו האישי של אחד מהם נורה כדור שפגע בפניו של החייל, שנפצע באורח קשה מאוד בפניו ופונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוא עדיין מאושפז.

שניים מחבריו של החייל שהיו במקום נעצרו לחקירה על ידי שוטרים צבאיים, אולם הם שוחררו לביתם לאחר חקירתם. למרות זאת בשלב זה עדיין לא ברורות נסיבות האירוע, ובמצ"ח בודקים גם את פעולות החייל שקדמו לירי.

בצה"ל אישרו את פרטי המקרה ואמרו בתגובה כי "החייל נמצא ירוי כשהוא פצוע קשה בבסיס בצפון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים והודעה נמסרה למשפחתו. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לעיון ולחוות דעת הפרקליטות הצבאית". נבדקת האפשרות גם כי מדובר בניסיון התאבדות שכשל.

אירועים חריגים הנובעים משימוש בנשקים האישיים של חיילים בצה"ל היו מאז ומעולם נושא שמטריד מאוד את קציני הצבא, כאשר רק באחרונה נחשף מקרה קשה של תופעת משחקים בנשק בגדוד הנדסה ששירת בצפון הארץ. במקרה הזה, נפצע חייל צה"ל באורח בינוני כתוצאה ממשחקים בנשק ובגדוד אף נחשף קשר שתיקה בין הלוחמים בעת חקירת המקרה, זאת על מנת שהתופעה לא תיחשף. מנגד מתמודדים בצה"ל גם עם תופעה של הולכת ומתמשכת של התאבדויות של חיילים בבסיסי צה"ל בסיוע נשקם האישי.

  • עוד באותו נושא:
  • משחק בנשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully