וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: אין שום דבר חשאי במסמכים שנחשפו

ניר יהב ופנחס וולף

24.1.2011 / 9:35

הפלסטינים מנסים להמעיט מערך החשיפה של ויתוריהם במו"מ. עריקאת: "מוכנים לחשוף את כל הארכיון שלנו. אם ויתרנו כל כך, למה ישראל לא חתמה על הסכם?". ארה"ב: בודקים מהימנות המסמכים

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הביע הבוקר (שני) פליאה על התהודה הגדולה שעורר תוכן המסמכים הפלסטיניים החשאיים שהתפרסמו אמש, בנושא המשא-ומתן בין ישראל לפלסטינים. "דאגנו לעדכן את הליגה הערבית בכל המגעים שלנו עם ישראל וארה"ב", אמר. "אין לי מושג למה 'אל-ג'זירה' טוענים שיש דברים חשאיים. לא הסתרנו דבר מעולם מאחינו ערבים. כשיש מגעים כלשהם, אנחנו דואגים לעדכן את מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא".

גם ראש צוות המו"מ הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, ש"מככב" בכמה מהמסמכים הבולטים שנחשפו אמש על ידי רשת הטלוויזיה הקטארית והעיתון הבריטי "גרדיאן", ניסה הבוקר להמעיט בערכם. הרשות הפלסטינית, לדבריו, מוכנה לפרסם את כל מסמכי הארכיון שלה הנוגעים למו"מ "כדי להציג לדעת הקהל הפלסטינית והערבית את עמדתה האמיתית".

עוד אמר עריקאת כי עקרון חילופי השטחים, שעולה בכמה מהמסמכים, "איננו סוד", והוסיף כי הפלסטינים העבירו בעבר מפות לליגה הערבית, למצרים, לירדן, לערב הסעודית ולקטאר, וביקשו את עמדתן בנושא המשא ומתן עם ישראל. "אם ויתרנו כל כך", תהה, "מדוע ישראל לא חתמה על הסכם איתנו?".

אבו עלא, שעמד גם הוא בעבר לפרקים בראש צוות המו"מ הפלסטיני וגם הוא מוזכר במסמכים, טען היום כי "חלקים גדולים מהמסמכים פוברקו כחלק מההסתה נגד ההנהגה הפלסטינית".

בלשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שכיהן בתפקיד במהלך המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית אודותיו נחשפו המסמכים סירבו להגיב לפרסומים. מהלשכה נמסר כי "קראנו את הפרסומים, ויש בהם אי דיוקים רבים. מפאת רגישות העניין לא נגיב כעת מעבר לכך".

רבים מהמסמכים שפורסמו נוגעים לסיכומים מדיניים שהושגו בין הרשות הפלסטינית לארצות הברית, אולם בוושינגטון נמנעים בשלב זה מהתייחסות לתוכן המסמכים. דובר משרד החוץ, פיליפ קראוולי, הסכים הלילה לומר רק כי הממשל ייפעל לבדיקת מהימנותם. "לפי שעה, ארה"ב אינה יכולה לערוב לכך שהמסמכים אמיתיים", לשון ההודעה שפרסם קראולי בטוויטר.

חמאס: פניה המכוערים של הרשות נחשפים

בחמאס שמחו הבוקר לאידה של ההנהגה הפלסטינית על רקע פרסום המסמכים. דובר הארגון, סאמי אבו זוהרי, אמר כי המסמכים מוכיחים ש"רשות-פתח (כינויה של הרשות הפלסטינית בפי חמאס - נ.י) מעורבת בניסיונות לחסל את העניין הפלסטיני".

"המסמכים הם מסמכים מסוכנים מאוד", אמר אבו זוהרי. "הם מוכיחים את מעורבותה של הרשות בניסיונות לחסל את זכויותיו של העם הפלסטיני, בעיקר בנושא ירושלים והפליטים. כמו כן הם מוכיחים את מעורבותה של הרשות במלחמה נגד פלגי ההתנגדות בגדה ובעזה, את שיתוף הפעולה שלה עם ישראל בהטלת המצור על עזה ובמעורבותה במלחמה על עזה בסוף 2008. המסמכים הם הוכחה נוספת לשפלות הבטחונית והפוליטית שהגיעה אליה הרשות".

אבו זוהרי אמר עוד כי הוא סבור שהצגת מסמכים נוספים בימים הקרובים "תחשוף את פניה המכוערים של הרשות, ושל הקשר שלה עם הכיבוש הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully