וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת הפלסטינים במו"מ: מעלה אדומים תחת שלטונם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.1.2011 / 2:37

ממסמך המתעד פגישה בין צוותי המו"מ עולה כי דנו באפשרות שתושבי מעלה אדומים יחיו תחת שלטון פלסטיני, או שייצאו מהשטח "כמו בעזה". בתגובה נאמר מהצד הישראלי - "נוציא הרבה מתנחלים"

המסמכים הפלסטיניים ממשיכים לחשוף מידע מפרטי התהליך המדיני: מסמך נוסף שנחשף אמש (ראשון) ברשת אל ג'זירה מתעד פגישה בין ראש צוות המשא ומתן לשעבר מהצד הפלסטיני, אבו עלא, לבין הצוות הישראלי בראשות שרת החוץ דאז, ציפי לבני, שנערכה במלון המלך דוד בירושלים בחודש מאי 2008. בפגישה, שהתקיימה על רקע המגעים שהתנהלו אז בין ישראל לסוריה, דנו הצדדים בנושא ההתנחלויות, ובעיקר בעתידה של ההתנחלות מעלה אדומים.

אבו עלא, הציע ללבני כי 30 אלף התושבים המתגוררים בהתנחלות מעלה אדומים יעברו לחיות תחת ריבונות פלסטינית, וכך המקום יהווה דוגמא לשיתוף פעולה וקיום. "הם יהרגו אותם ביום שלמחרת, זה לא מציאותי", אמרה השרה בחריפות והוסיפה, "הנושא הוא מעבר להענקת דרכון למתנחלים".

"אז תוציאו אותם, כמו שעשיתם בעזה". המשיך אבו עלא בהצעה נוספת. לבני ענתה בהבטחה ואמרה, "נוציא הרבה מתנחלים". סעיב עריקאת התערב והדגיש, "אנחנו לא רוצים שפלסטינים יהפכו לישראלים, ולא שישראלים יהפכו לפלסטינים". אבו עלא המשיך להתבצר בעמדתו ואמר, "לא אכפת לי אם הם יהפכו לאזרחים פלסטינים. תני להם להשאר".

"בונים שם אלפי יחידות דיור"

בדיונים הצדדים הבהירו כי מוקדם מדי לדון בירושלים, אך כן הסכימו לדון בחילופי שטחים. "יש לנו ארבעה חילוקי דעות מרכזיים", אמרה לבני. "מעלה אדומים, גבעת זאב שהיא מאוד משמעותית, ומה שמכונה- האצבעות של אריאל וקדומים". אבו עלא הציע ללבני כי ייצאו יחד לסיור משותף בו יוכיח לה כי "בונים שם אלפי יחידות דיור". על ההצעה לחילופי השטחים אמרה לבני "אולמרט אמר לי שזה יהיה ליד עזה". סאיב עריקאת תיקן ואמר כי על פי דברי אולמרט, "זה יהיה גם עזה וגם דרום הגדה המערבית".

"כשאני בוחן את המפה שלך, אני מציע לך לפנות לסורים קודם. זה יעזור לנו. אנחנו לא יכולים לקבל את מעלה אדומים, גבעת זאב ואריאל. אם זו ההצעה שלך אז אני מציע לחכות", אמר אבו עלא. לבני השיבה כי אם ימתינו ימשיך לראות עוד ועוד התנחלויות שמוקמות בשטח. היא הציעה "לצמצם שטחים" במעלה אדומים וגבעת זאב, אך לא הרחיבה את כוונתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully