וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: לא עברנו סלקציה במועדון כי אנחנו גברים

גלעד גרוסמן

24.1.2011 / 0:01

שני צעירים מנתניה הגישו תביעה לבית המשפט נגד מועדון שלטענתם לא הכניס אותם למועדון על רקע אפליה מינית. את בנות הזוג עימם הגיעו, הם דווקא כן הכניסו

שני תושבי נתניה הגישו באחרונה תביעה לבית משפט השלום בעיר נגד מועדון לילה שלטענתם סירב להכניסם רק מפני שהם גברים. השניים תובעים מהמועדון 100 אלף שקל בשל אפליה על רקע מיני ופגיעה בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר לוי וענת קאופמן ממשרד לוי-קאופמן, השניים הגיעו לפני כחצי שנה למועדון יחד עם בנות זוגם וחברה נוספת, בסביבות השעה 23:00. לטענתם, בשעה הזו עוד לא הייתה התקהלות במקום ומחוץ לכניסה המתינו בסך הכל מספר גברים בודדים. מיד עם הגעת החבורה למועדון, הוכנסו הנשים בעוד שלגברים נאמר שעליהם להמתין וכי "עוד מעט ייכנסו".

לטענתם, "האפליה המינית הייתה מורגשת ובוטה", ובעודם ממתינים מחוץ למועדון נכנסו אליו עשרות אנשים שהגיעו למקום זמן רב אחרי התובעים. בשלב מסוים הודיעה המארחת כי הכניסה למועדון היא למוזמנים בלבד, או לאלו שקיבלו מסרון למכשירם הסלולארי. השניים הסבירו לה כי בנות זוגם נכנסות למועדון, וכי הם אף קיבלו הזמנה לחשבון ה"פייסבוק" שלהם. למרות זאת, לא הותר להם להיכנס, וכשעה לאחר מכן, לדבריהם, הודיעו המארחות לכל הממתינים כי הכניסה לנשים היא נפרדת, והכניסו את כל הנשים שחיכו מחוץ למועדון באותה שעה.

לאחר שהושלמו שעתיים וחצי להמתנתם, התייאשו התובעים, התקשרו לבנות זוגם וביקשו מהן לצאת מהמועדון. השניים גם הזמינו ניידת משטרה למקום, ובהמלצת השוטר הגישו תלונה במשטרה. בתביה נטען עוד, כי בשל מניעת כניסתם של התובעים, העובדים בתחום חיי הלילה, נפגע שמם הטוב בקרב בליינים, אנשי מקצוע וידוענים בתחום. בתביעה נכתב כי "התובעים הרגישו כי הסלקציה בכניסה נעשתה ממניעים פסולים וגזעניים והרגישו בקיומה של אפליה מינית ועדתית. הם הרגישו שכבודם נרמס, הרגישו מושפלים ומבוישים". התובעים והוסיפו וציינו כי "הנתבעים התנהגו כלפי התובעים בצורה גזענית, מזלזלת, פוגענית ומחפירה".

לפני כחצי שנה קבע בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים כי לא זו בלבד שחל איסור להפלות ע"פ מין בכניסה למועדונים, אף קיים איסור על מתן הנחות לנשים בכניסה למועדון או בקניית שתייה.

(עדכון ראשון: 23:11, 23.01.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully