וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: מנסים לחסל אותנו פוליטית עבור ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.1.2011 / 21:50

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, הבהיר עוד כי לאחר שיוגשו כתבי האישום, חיזבאללה לא ייענה לשום דרישות פוליטיות שינסו לכפות עליו

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב (ראשון), כי מה שמגן בימים אלו על לבנון הוא שיתוף הפעולה בין חיזבאללה, צבא לבנון והעם הלבנוני, "אולם מה שקורה בימים אלו (הטענות לפיהן חיזבאללה לא יאפשר לחרירי להתמודד על ראשות הממשלה – נ.י) הוא חיסול פוליטי של חיזבאללה לטובת האינטרס של האויב הישראלי". הוא הבהיר עוד כי לאחר שיוגשו כתבי האישום, חיזבאללה לא ייענה לשום דרישות פוליטיות שייכפו עליו.

נסראללה התייחס לטענות לפיהן ארגונו לא יאפשר לראש הממשלה סעד חרירי לשמש כמועמד לראשות הממשלה ואמר כי מדובר ב"הפחדות" פוליטיות: "איננו רוצים לבטל אף אחד", אמר. בנוסף אמר כי ארגונו מודה למנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, על כך שאמר שיתמוך במועמד של חיזבאללה לראשות ממשלת לבנון. "אנו מודים לג'ונבלאט על עמדתו המכובדת", אמר. "יחד נבנה עידן פוליטי חדש המבוסס על שיתוף פעולה".

בתוך כך, רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" דיווחה הערב כי חיזבאללה ובני בריתו יבחרו בנג'יב מיקאתי כמועמד מטעמם לראשות הממשלה. מיקאתי כבר כיהן בעבר כראש הממשלה והוא נחשב לתומך בסוריה ובמחנה של חיזבאללה. על פי חלוקת התפקידים בלבנון, ראש הממשלה חייב להיות מוסלמי-סוני.

מפקד צבא לבנון הגנרל ז'אן קהוג'י התייחס היום למצב במדינה ואמר כי הצבא נמצא בכוננות תמידית, על מנת להתערב ולפעול במקרה הצורך. "צבא לבנון יבטיח יציבות וביטחון ללא קשר להתפתחויות הפוליטיות שעוברות על המדינה", אמר קהוג'י במהלך ביקור אצל אחת היחידות בצבא לבנון. "הצבא ערוך ומוכן לקראת כל אפשרות שמישהו ינסה לעורר מלחמת אחים, או ינצל את המצב כדי להסלים את השטח ולפגוע באזרחים וברכוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully