וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר ביטל גיורי מקורבו של הרב אלישיב

מוטי לוי

23.1.2011 / 21:09

שלמה עמאר, הרב הראשי לישראל, הורה לבטל את גיוריו של הרב אייזנשטיין, מקורבו של גדול הפוסקים, הרב אלישיב. המהלך מגיע על רקע השמצות הדדיות בין החרדים האשכנזיים והמזרחיים

הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, הורה היום (ראשון) לבטל את הגיורים של הרב נחום אייזנשטיין, מקורבו של גדול הפוסקים הרב יוסף שלום אלישיב, כך נודע לוואלה! חדשות. המהלך יצא לפועל בתגובה למאבקו של האחרון נגד גיורי צה"ל. מקורביו של עמאר טוענים כי אייזנשטיין, המקורב למנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, פועל מזה חודשים נגד הרב עמאר על רקע פרשיית גיורי צה"ל, בפרסומן של מודעות רחוב וכתבות נגדו בעיתונות החרדית.

בתגובה לפעילותו של אייזנשטיין, המשמש כיו"ר ועד הרבנים העולמי לענייני גיור, פורסמו לאחרונה מודעות ברחובות החרדיים שהאשימו אותו כי רצה להצטרף לפעילות במערך הגיור, למרות שהתנגד לפעילותו. היום, כאמור, החריף המאבק. הרב עמאר פנה באופן אישי לדיינים בבית הדין האזורי בירושלים וביקש מהם לפסול את כל הגיורים מאחוריהם עומד אייזנשטיין.

בתוך כך, הרב אלישיב חתם בימים האחרונים על מכתב נגד אישורם של גיורי צה"ל. עם זאת, בסביבתו של הרב בחרו בשלב זה שלא לפרסם את המכתב, עד שיצטרפו ויחתמו על המכתב רבנים בכירים נוספים.

בשבועות האחרונים החריף המאבק בציבור החרדי אודות הכשרת הגיורים הנעשים בצה"ל, על רקע הצעת החוק שיזם ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לטובת הסדרה בחוק של הגיורים הצבאיים. לפני כשבוע פרסם מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, מכתב בו ציין כי הוא מכיר בגיורי צה"ל שנעשו עד היום, בו תמך גם הרב עמאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully