וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר מיכה חריש ישמש כיו"ר העבודה הזמני

23.1.2011 / 20:11

חברי סיעת העבודה בחרו בשר לשעבר מיכה חריש כיו"ר הזמני של המפלגה, עד לקיום הבחירות שמועדן טרם נקבע. חריש: "המפלגה במשבר טוטאלי. מצפים ממני לשקם את תפקודה, להכניס בה נשמה"

חברי סיעת העבודה, בשיתוף מזכ"ל המפלגה חיליק בר, בחרו הערב (ראשון) בשר לשעבר מיכה חריש לתפקיד היו"ר הזמני של המפלגה. חריש שימש בעברו כמזכ"ל המפלגה וכשר התעשייה והמסחר מטעמה. הוא יכהן כיו"ר הזמני עד לבחירות של יו"ר קבוע למפלגה שמועדן עדיין לא נקבע.

להשלמת מינויו של חריש, נדרש אישור של ועידת המפלגה, ועד אז הוא יקבל סמכויות של יו"ר המזכירות הזמני. יו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ איתן כבל, זימן את חריש להשתתף בישיבת הסיעה שתתקיים מחר בשעה 15:30 בכנסת.

חריש אמר הערב לוואלה! חדשות כי "ככל הנראה, אקבל על עצמי את התפקיד, אולם הדבר כפוף לשיחה שתתקיים מחר עם הסיעה". חריש אמר כי בכוונתו לברר שני נושאים בטרם יקבל על עצמו את התפקיד. הנושא הראשון, הוא התחייבות מצד חברי הכנסת שנשארו בעבודה לפעול בשיתוף פעולה, ואילו הנושא השני הוא לקבוע מועד לבחירת יו"ר קבוע. עמדתו בנושא היא שהבחירות ייערכו בתוך חצי שנה עד שנה שעד אז לדבריו, ניתן יהיה להקים תשתית למפלגה שאיתה היא תוכל לרוץ לבחירות ולהיות מפלגה גדולה יותר.

"המפלגה במשבר טוטאלי"

חריש הוסיף ואמר, כי המפלגה במשבר טוטאלי. "מצפים ממני לשקם את תפקוד המפלגה, להחזיר אנרגיות ולהכניס נשמה. מדובר במבצע לא פשוט. בעבר כבר הוצאתי את המפלגה ממשבר כאשר מוניתי להיות מזכ"ל בשנת 1989 לאחר סדרה של הפסדים וגרעון כספי ועשיתי שיקום עד שהמפלגה זכתה בשלטון בבחירות 92'. עכשיו מדובר במשבר הרבה יותר עמוק שמעולם לא היה כמוהו", אמר.

חריש סיפר עוד כי הוא שירת בכנסת מטעם המפלגה במשך כ-22 שנים: "כואב לי לראות אותה במצב הזה ואני מוכן לעשות ניסיון לשקם אותה כי אני מאמין שיש עוד מצביעים רבים שיכולים להצביע למפלגת העבודה. אני אופטימי. תמיד אמרתי שאם אתה אופטימי אתה מעביר אנרגיות לאנשים אחרים והם נדבקים באופטימיות". חריש סירב להתייחס בהרחבה לפרישתו של אהוד ברק ורק הסכים לומר כי "ברק הלך, למפלגה זה טוב הוא שיחרר את החנק מהמפלגה אבל אני לא רוצה להתעסק איתו".

חריש, בן ה-74, פרש מהחיים הפוליטיים לפני כ-15 והוא משמש כיום כראש מועצת הקולנוע בישראל. הוא נולד ברומניה, עלה לארץ בשנת 1950, ואת שירותו בצה"ל העביר בחטיבת גולני. לחריש תואר בכלכלה ומדע המדינה מהאוניברסיטה העברית.

היו"ר הזמני החדש נבחר לכנסת בשנת 1973 מטעם סיעת המערך ושירת בכנסת במשך 23 שנה. בין היתר, שימש חריש כיו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת המשנה לאנרגיה. הוא כיהן כשר בממשלת רבין השנייה ובממשלת פרס. לאחר שהפסיד בבחירות לראשות המפלגה, פרש חריש לעסקים ועסק בייעוץ לחברות במסגרת החברה שהקים, "חריש יזמות". במקביל, המשיך בפעילותו במפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully