וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צה"ל סגר מחסום כנקמה ב"נשות ווטש"?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.1.2011 / 19:02

ארגון מחסום ווטש טוען כי חיילי צה"ל סגרו מחסום בבקעת הירדן לתנועת פלסטינים במשך 3 שעות כנקמה על כך שנשות הארגון לא נענו לבקשתם להתרחק מהמקום. "לא נוח להם שנראה מה קורה שם"

חיילי צה"ל סגרו היום (ראשון) בשעות הצהריים את מחסום תייסיר שבצפון בקעת הירדן לתנועת פלסטינים משום שדרישתם מנשות מחסום ווטש להתרחק מאה מטרים מהמחסום לא נענתה. החיילים במקום הזמינו משטרה שהרחיקה מהמקום את הנשים. החיילים הגישו תלונה נגד נשות מחסום ווטש שמצדן הגישו תלונה נגד החיילים. רק כעבור שלוש שעות נפתח המחסום לתנועת פלסטינים.

התקרית אירעה בשעות הצהריים. נשות ווטש הגיעו לתעד את הנעשה במחסום – כמנהגן בשנים האחרונות – אולם חיילי צה"ל ביקשו מהן להתרחק כ-100 מטרים מהמחסום. "אנחנו רגילות לעמוד בקצה המחסום, רחוקות מהחיילים", סיפרה דפנה בנאי, אחת הפעילות. "אנו לא פונות אליהם, לא מדברות איתם ולא מתערבות בעבודתם. אם יש בעיה, אנחנו פונות למנהלת התיאום והקישור. בימים האחרונים החיילים מנסים לסלק אותנו כי לא נוח להם שנראה מה קורה במחסום", הוסיפה.

לדבריה, "אם לא מוצא חן בעיני החיילים המשרתים במחסום שאנחנו נמצאות כאן – הם יכולים להמשיך לפנות למשטרה והיא תתערב. אבל פגיעה בפלסטינים שאינם מהווים חלק מהוויכוח היא פעולה בלתי-חוקית בעליל. לצה"ל מותר לסגור מחסום רק מסיבות ביטחוניות ולא בגלל נוכחות של נשות 'מחסום ווטש'". כאמור, רק בהתערבות המשטרה הורחקו נשות ווטש מהמקום, הוגשה תלונה הדדית והמחסום נפתח לתנועה.

"היחס במחסום הפך לגרוע ביותר"

הפעילות טוענות עוד, כי בשבועיים האחרונים, מאז שחטיבת הנדסה קרבית הגיעה לשרת במחסום, היחס לפלסטינים הפך לגרוע ביותר. "מאז שחיילי הנדסה קרבית נכנסו לתפקידם כאן לפני כשבועיים, הפלסטינים המתגוררים בסביבה מתלוננים מאוד על כך שהם מעוכבים זמן רב מהרגיל במחסום, לעתים לא מורשים לעבור וכי התורים ארוכים מאי פעם", סיפרה בנאי. "המחסום, הנמצא ליד היישוב משכיות, מוביל מבקעת הירדן לגדה והוא משמש למעשה כדרך היחידה עבור הפלסטינים להגיע לבית חולים, לערוך קניות, וכו'".

דוברת מחסום ווטש, רעיה ירון, אמרה כי "המצב בבקעת הירדן היה קשה תמיד, אך לאחרונה הורע בבחינת 'רחוק מהעין הציבורית, רחוק מההתעניינות התקשורתית'. ההתעקשות היכן תעמודנה חברות 'מחסום ווטש' הביאה לסגירת המחסום ובכך להענשת האוכלוסייה הפלסטינית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "היום בשעות הצהריים התקהלו מספר אזרחים בנקודת ביקורת בתייסיר. האזרחים נכנסו למעברי הבידוק שלא כחוק והפריעו את עבודתם התקינה של החיילים ועבודת נקודת הביקורת. לאחר שלא נשמעו להוראות החיילים, נאלצו אלו להפסיק את עבודת נקודת הביקורת ולהזמין את משטרת ישראל לטפל באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully