וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: תיאסר הקמת כיתות נפרדות לעולים

23.1.2011 / 18:05

השרים אישרו את הצעתו של ח"כ מילר לפיה תיאסר אפליה של תלמידים על רקע ארץ מוצאם, וכן תיאסר הקמת כיתות נפרדות לתלמידים שונים באותו מוסד. "יש להלחם בגטאות של תלמידים"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) לפיה תיאסר אפליה במערכת החינוך, כולל בקבלת תלמידים למוסדות לימוד, על פי ארץ המוצא של התלמיד או של הוריו. ההצעה קובעת עוד, כי תיאסר הקמת כיתות נפרדות באותו מוסד, דבר הפוגע לכאורה בזכויות התלמיד.

עד כה, הייתה קיימת "פרצה" בחוק לפיה נושא האפליה על רקע ארץ המוצא לא היה ברור דיו. החוק אמנם אסר על אפליה על רקע עדתי, אבל נושא הכיתות הנפרדות לבני מוצא שונה לא היה ברור מספיק בחוק.

לדברי יו"ר ועדת החינוך, ח"כ מילר, "לאור מקרים רבים של אפליה סמויה וגלויה נגד תלמידים רק בשל מוצאם, הממשלה אמרה היום בקול ברור שאין מקום לתופעה שכזו במדינה מתוקנת, על אף שהעיקרון כבר מעוגן בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אני מברך על תמיכת שר החינוך בהצעת החוק שמטרתה להילחם באותם גילויי אפליה ובגטאות של תלמידים בעלי מוצא משותף".

מילר כתב בדברי ההסבר להצעה כי "בישראל ישנו מספר בלתי מבוטל של תלמידים עולים או ילדים להורים עולים. כדי להגן עליהם מפני אפליה אפשרית מוצע לקבוע בחוק באופן שיאסור מפורשות אפליה גם מטעמים של ארץ מוצא. ילד שהוריו מבקשים להיטמע בחברה הישראלית לא צריך לחוש את נבדלותו מהתלמידים האחרים רק משום שהם והוריהם נולדו בארץ ישראל. אפליה כזו פסולה ועל כן יש לאסרה ולהוקיעה". ההצעה תוגש לקריאה טרומית ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully