וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליון שקלים פיצוי לאדם שהפך לנכה בתאונה

גלעד גרוסמן

23.1.2011 / 17:22

לפני כתשע שנים נפצע א' בתאונת דרכים בצומת העוגן, ומאז הוא נכה. חברת הביטוח טענה כי מדובר בתאונת עבודה שכן א' הועסק באותה תקופה ע"י אביו. ביהמ"ש העליון דחה הטענה

בית המשפט העליון אישר לאחרונה תשלום פיצויים בגובה של כעשרה מיליון שקלים לצעיר שנפגע בתאונת דרכים והפך למשותק. מדובר באחד מסכומי הפיצויים הגבוהים שפסק בית משפט בישראל. א', כיום בן 30, נפצע בתאונת דרכים במרץ 2002, לאחר שמכונית התנגשה ברכב בו נסע בצומת העוגן, כשהיה בדרכו לראיון עבודה במסעדה בהרצליה פיתוח. חברת הביטוח טענה כי מדובר בתאונת עבודה, ולא בתאונת דרכים, מכיוון שלטענתה א' עבד באותה תקופה עבור אביו, קבלן בנייה, והיה בדרכו לעבודה בקריית אונו.

לפני כשנתיים, קבע בית המשפט המחוזי בחיפה כי מדובר בתאונת דרכים, ופסק לא' כ-9.2 מיליון שקלים, השווים היום כעשרה מיליון שקלים, כפיצוי. חברות הביטוח ערערו לבית המשפט העליון, הן על ההחלטה שמדובר בתאונת דרכים ולא בתאונת עבודה, והן על גובה הפיצויים שנפסקו. מנגד, א' ערער על פסק הדין, באמצעות עורכי הדין פנחס זלצר וגליה זלצר-ליפשיץ, וטען כי נזקיו עולים על הסכום שנפסק לו במחוזי.

שופטי העליון דחו את שני הערעורים, וקבעו כי מדובר בסכום סביר. "היה ונפסק סכום סביר מוטב להשאירו על כנו, מלחזור לרכיבי התחשיב ולערוך איזונים למיניהם. כמובן, ייתכנו יוצאים מן הכלל, אך סבירות התוצאה הסופית תופסת את עין הביקורת של ערכאת הערעור. זאת במיוחד, אם הסטיות בדרך לכאן או לכאן אינן משמעותיות ומקזזות זו את זו", כתב השופט ניל הנדל בפסק הדין.

בשולי פסק הדין הוסיף השופט הנדל, כי ראוי לבצע מחקרים נוספים כדי שבתי משפט יוכלו לחשב מהי הפגיעה בתוחלת החיים של נפגעים. "הנושא רגיש, כאוב ומטבעו ספקולטיבי", כתב. "הרפואה נאלצת להתמודד ולהביע עמדה גם באשר להערכות מעין אלו. נדמה שככלל, נדרשים מחקרים נוספים, אולם אין בכך כדי לאיין את המלאכה שבוצעה עד כה ביחס לאוכלוסייה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully