וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "טירקל הוכיח שישראל יודעת לבדוק עצמה"

23.1.2011 / 15:53

שר הביטחון בירך על מסקנות הוועדה לחקר אירועי המשט ואמר כי "הן מראות שישראל מדינה שומרת חוק, שיודעת לבדוק עצמה". ח"כ אקוניס: "טורקיה חייבת לנו התנצלות"

במערכת הפוליטית מיהרו לברך על ממצאי ועדת טירקל לבדיקת אירועי המשט לעזה: שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "הדו"ח מוכיח שישראל היא מדינה שומרת חוק שיודעת לבדוק את עצמה, ומכבדת את הנורמות והכללים של המערכת הבינלאומית". בהתייחס לביקורת שהשמיע טירקל על ההיערכות הלקויה לקראת אפשרות של אלימות מצד פעילי המרמה, אמר ברק כי "צה"ל ומערכת הביטחון ילמדו את הדו"ח לעומקו ויפיקו את הלקחים הנדרשים".

ברק הוסיף כי הסגר על עזה הוא סגר ימי-ביטחוני בלבד, ואכיפתו, כולל במים בינלאומיים, הינה מוצדקת וחוקית. לדבריו, "אין בעזה משבר הומניטרי, הכנסת סחורות לעזה התבצעה ומתבצעת באופן שוטף". הוא הדגיש כי "החמאס הינו ארגון טרור שמתעצם כל העת, ומחזיק בחייל ישראלי בניגוד לכל אמנה בינלאומית. לפיכך, לישראל זכות טבעית לבדוק כל מטען שנכנס לעזה. למרות שישראל הרחיבה את המדיניות האזרחית בעזה, ירי הטילים והפצמ"רים נמשך. ישראל תמשיך לפעול בנחישות בשמירה על ריבונותה בכל עת".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לממצאים, כי "צה"ל ילמד את הדו"ח לעומקו על היבטיו השונים, המבצעיים והמשפטיים ויפעל בהתאם לממצאים. כזכור, עוד קודם לדו"ח התקיימו תחקירים מבצעיים מקיפים באגפים ובזרועות ומונה צוות תחקיר בכיר בראש האלוף במיל' גיורא איילנד אשר פרסם בפומבי את ממצאיו ומסקנותיו".

"הניפו את דגל המוסר"

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין שיבח אף הוא את עבודת הוועדה שלדבריו אמרה את דברה בצורה בהירה ואובייקטיבית. "ישראל הגנה ותמשיך להגן על גבולותיה בכפוף לחוק, ולא תיתן לשום פרובוקטורים אלימים לפגוע בה, בחייליה ובאזרחיה. על העולם להבין שהמשט היה חוליה נוספת במסע הדה-לגיטימציה הפרוע והמעוות שמתנהל ללא הצדקה נגד ישראל, והדו"ח הוא אחת ההוכחות לכך", לדברי אדלשטיין.

חבר הכנסת עתניאל שנלר (קדימה) הדגיש את ניקיון כפיהם של חיילי צה"ל, העולה ממסקנות הוועדה. לדבריו, "על אלו שלקחו חלק במשט הטרור לעזה להתאים את סיפורי הזיותיהם למציאות. מסקנות הוועדה מניפות את דגל המוסר היהודי של צה"ל, הידוע ברגישותו לחוק הבינלאומי ולזכויות האדם".

יושב ראש צוות התגובות של הליכוד, חבר הכנסת אופיר אקוניס הדגיש כי הוועדה הוכיחה חד משמעית שהמשט לא היה משט הומניטרי, אלא "פיגוע טרור". לדבריו, "היום הוכח שוב: משט המרמרה לא היה משט של פעילי שלום, זה היה פיגוע טרור. רבים בעולם, ובראש ובראשונה ממשלת טורקיה, וגם בישראל, חייבים לנהוג ביושר ולהביע התנצלות בפני ישראל וצה"ל על ההאשמות שהוטחו בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully