וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי: ועדת טירקל - במה פתוחה לפרופגנדה גסה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.1.2011 / 14:54

חברת הכנסת שהייתה על סיפון המרמרה בזמן השתלטות חיילי צה"ל, גינתה את מסקנות ועדת טירקל: "ביססה את 'ממצאיה' על עדותו של הדרג המדיני והצבאי, שקיבלו את ההחלטה לתקוף ולהרוג"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד), שהשתתפה במשט לעזה, אמרה היום (ראשון) בתגובה לפרסום דו"ח ועדת טירקל, כי זה דו"ח "מצומצם לגרסה הישראלית הרשמית, אודות מה שהתרחש על ספינת מרמרה: הריגת תשעה פעילים טורקים וחטיפת 600 פעילים בינלאומיים בלב המים הטריטוריאליים הבינלאומיים. הוועדה ביססה את 'ממצאיה' על עדותו של הדרג המדיני והצבאי, שקיבלו את ההחלטה לתקוף ולהרוג. מדובר בוועדה ישראלית עם סמכויות מאוד מצומצמות שבמינויה, בהרכבה ובהתנהלותה, התעלמה באופן מוחלט מהסוגיה הרגישה שעוררה את כל הצורך בחקירה, והיא הריגת תשעת פעילים פוליטיים שהיו על הספינה".

ח"כ זועבי ציינה עוד, כי הוועדה לא זימנה אותה לתת עדות, למרות שהיא האזרחית הישראלית היחידה שראתה מה שהתרחש, וזאת "מחשש כי עדותה 'תפגע' בהרמוניה של הדו"ח, ותאלץ את הוועדה להתמודד עם השקרים שהיא גבתה". עוד הוסיפה: "הדו"ח לא יכול לנקות את תדמיתה של ישראל כעוברת סדרתית על החוק הבינלאומי בזירה הבינלאומית, ואל מול הדו"ח הישראלי עומדים תשעה הרוגים טורקים, ודו"ח בינלאומי שקבע כי ישראל הרגה אותם לא באקט של אי-ברירה. התנהלות הוועדה מעידה על היותה במה פתוחה לפרופגנדה גסה".

בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיפה זועבי ואמרה כי ברגע שוועדת טירקל מצדיקה את המצור על עזה, היא גם מצדיקה כל התקפה נגד מי שמנסה לשבור את המצור. "זה היה טיפשי מצד הוועדה", אמרה. "הרי אם חברי הוועדה לא היו מציגים את דעתם בדבר המצור, היה היגיון לדון בשאלה אם עצירת המשט הייתה לגיטימית או לא. ברגע שהם אומרים שהמצור לגיטימי – כל התקפה על מי שמנסה לשבור את המצור לגיטימית גם היא".

"במקום ועדת חקירה קיבלנו ועדת ניקיון וכביסה לטיהור הממשלה"

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) טען כי "ועדת טירקל היא ועדה מטעם הממשלה. ההחלטה לא הפתיעה אותי. היה צפוי שהוועדה תנקה את ישראל מכל אחריות. זה היה המנדט שלה. טירקל נהג כמחזיק כליו של נתניהו. במקום ועדת חקירה קיבלנו ועדת ניקיון וכביסה לטיהור הממשלה מהמעשה הפיראטי בלב ים, חטיפת אזרחים, ירי והריגת חפים מפשע. החלטת הוועדה מוסיפה חטא על פשע. ישראל מאבדת אמינות בעיני העולם כולו".

גם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי הוא לא הופתע ממסקנות הוועדה: "ההר של טירקל הוליד עכברון, שפניו וזנבו היו צפויים מראש. שכתובי דו"ח טירקל לא ימנעו את יישום דו"ח גולדסטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully