וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות החיילים בטירקל: "הרגשנו שאנו עומדים למות"

23.1.2011 / 15:40

חיילי השייטת שהשתתפו בהשתלטות על המרמרה סיפרו לוועדת טירקל על העימות האלים בלב ים: "השתמשו נגדנו בברזלים ובנשק חם, חנקו אותנו וניסו לעקור לנו עיניים"

רויטרס

(צילום: רויטרס)

מעדויות החיילים שהשתתפו בהשתלטות על המשט לעזה, שנחשפו היום (ראשון) בדו"ח ועדת טירקל, נחשפים ממדי האלימות מצד נוסעי המרמרה בה נתקלו החיילים.

מפקד כוח ההשתלטות סיפר לוועדה כי "הגענו לקשר עין עם המרמרה, זיהיתי כמות גדולה של פעילים שמחכים לנו על הדפנות מסביב לכל האוניה ובכל הקומות, רובם רעולי פנים, חלקם עם מסכות גז, כולם עם שכפ"צים כתומים, האנשים מחזיקים מוטות ברזל, רוגטקות ושרשראות. ככל שאנחנו מתקרבים, נתתי פקודה שאין לבצע ירי כלל בשלב זה. כאשר אנחנו מצמצמים טווח, אנחנו מתחילים לקבל מטר של חפצים, מכל הבא ליד - לרבות מוטות ברזל, כיסאות ברזל, קופסאות שימורים גדולות, וברגים גדולים, שפוגעים בלוחמים ובסירה. אחד מהלוחמים חטף חפץ כהה בפנים ונחתך מתחת לעין. לוחם נוסף נקבל חפץ בראש ואני נתתי פקודה לבצע ירי נפ"ק (נשק פחות קטלני – פ"ו) לעבר האנשים המשתמשים באלימות נגדנו. הלוחמים מבקשים אישור לבצע ירי חי ואני לא מאשר להם. האנשים על הדופן זזו ומבחינתי הנפ"ק השיג את מטרתו".

כאן, לדבריו, האלימות כלפי הלוחמים לא הסתיימה. "אני מתחיל לטפס ראשון בסולם. הקרס שבחלק העליון של הסולם עף לי לפנים", סיפר לוועדה. "אני מזהה שהקרס נחתכה בעזרת מסור חשמלי... הפעילים שנסוגו חוזרים לנקודת הטיפוס. בשלב זה הם נמצאים מעלינו, והם למעשה שולטים עלי מלמעלה. הפעילים חוזרים לזרוק עלינו חפצים. אני שומע שהם צועקים קריאות 'אללה אכבר'. אנחנו ממשיכים לקבל מטר של חפצים שבגלל שאנחנו נמצאים קרוב, אנחנו בסכנה. אני מתלבט אם לפתוח באש חיה, מחליט להתרחק עם הסירה. אני נותן דיווח בקשר לגבי זה שיש אלימות כבדה על האנייה ומקבל עדכון שאותו דבר קורה גם בדופן השנייה, מול הצוות השני שמנסה לטפס מהים".

מפקד הכוח המשיך וסיפר: "לאחר מכן, היה ניסיון לרדת לאנייה ממסוק. מהמסוק הראשון שולשל חבל גלישה ונזרקו שני רימוני הלם, לאחר שזוהו עשרות אנשים, חבושים במסכות גז, על הסיפון. הפעילים על הספינה קשרו את חבל הגלישה לאנטנת המכ"ם בגג האונייה. בעקבות כך שולשל חבל נוסף מצידו השני של המסוק, נזרק רימון הלם נוסף והחלה גלישת החיילים על החבל השני". מהעדויות עולה כי 15 הלוחמים שגלשו מהמסוק נתקלו באלימות קשה שכללה תקיפות באלות, מוטות ברזל, סכינים, כיסאות ושימוש בנשק חם. החיילים נדהמו מעוצמת ההתנגדות.

"ההמון התנפל עליי ופשוט ביצע בי לינץ'"

שלושה מחיילי צה"ל הותקפו, הוכו ונחטפו לסיפון התחתון ומשם לבטן האנייה. החייל הראשון העיד כי, "עם הגעתי לגובה של שני מטר מהספינה, תפסו אנשים את שארית החבל והסיטו אותי הצידה. קפצו עלי עשרה אנשים והתחילו להכות אותי בברוטאליות מכל כיוון תוך שימוש באלות, מקלות ברזל ואגרופים מכל הבא ליד. המכות היו בכל הגוף והתרכזו בעיקר באזור הפנים והראש. חשתי סכנת חיים ממשית ומיידית וניסיתי להגיע אל הנשק (מיני עוזי) שהיה על גבי. התוקפים הדפו אותי לכיוון דופן האנייה, מספר תוקפים תפסו אותי ברגליי ובגופי וזרקו אותי מעבר לדופן אל הסיפון למטה, מרחק של כ- 3.5 מטרים".

החייל המשיך ותיאר את שארע לו וסיפר כי "עם נחיתתי שברתי את ידי והמון התנפל עליי ופשוט ביצע בי לינץ' שכלל משיכת הקסדה מעלי, חניקה, הכנסת אצבעות לעיניי על מנת לעוקרן ממקומן, משיכות בגפיי לכל הכיוונים. הרגשתי שאני עומד למות. בשלב מסוים הצלחתי להגיע אל הנשק, דרכתי אותו ויריתי לאחד התוקפים ברגלו. מיד לאחר מכן קיבלתי חבטה חזקה מאוד ממוט ברזל, ישירות בראשי. זה גרם לי לזעזוע קצר, ובשנייה זו חטפו ממני את הנשק. החל לנזול לי המון דם על הפנים וההמון המשיך להכות אותי ודחף אותי פנימה לתוך בטן האנייה".

בהמשך, תיאר החייל את גרירתו לבטן האנייה תוך כדי הכאתו ונשיכתו כל פעם שניסה לאחוז בדבר מה. "בשלב זה, היה לו דימום מאסיבי מבטנו ומעיו נשפכו החוצה. רופא שראה אותו הסתפק בלהגיש לו פד גזה בלבד", נכתב בדו"ח. לאחר מכן, קשרו את ידיו ורגליו. כתוצאה מאיבוד דם, החל החייל להיות מטושטש אולם הוא הבחין בפעילים של הספינה מרביצים לחייל נוסף שהחל לפרכס בשל כך. שני חיילים קראו באנגלית לרופא, ואז איבד את הכרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully