וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "ארגון פלסטיני ביצע הפיגוע באלכסנדריה"

23.1.2011 / 13:49

לדברי שר הפנים המצרי, מאחורי הפיגוע שבו נהרגו 23 מתפללים נוצרים קופטים עומד ארגון "צבא האיסלם" הפועל בעזה ומזוהה עם אל-קאעדה, והיה מעורב בחטיפת שליט. בארגון מיהרו להכחיש

מצרים האשימה היום (ראשון) את הארגון הפלסטיני "צבא האיסלם", הפועל ברצועת עזה ומזוהה עם אל-קאעדה, בביצוע הפיגוע סמוך לכנסייה קופטית באלכסנדריה לפני כשלושה שבועות, שגבה את חייהם של 23 בני אדם. מיד לאחר הפיגוע אמנם התפרסמו במצרים דיווחים הקושרים אותו לאל-קאעדה, אך היום מגיעה התייחסות רשמית ראשונה של הרשויות המצריות לנושא.

"יש בידינו הוכחה חותכת למעורבותו האכזרית של הארגון בתכנון ובביצוע פעולת הטרור המתועבת הזו", אמר שר הפנים המצרי, חביב אל-עלדי, בנאום ששודר בטלוויזיה המצרית. "הפיגוע היה על אדמת מצרים, שהקריבה אלפים מבניה למען העניין הפלסטיני", הוסיף, והסביר כי חקירת הרשויות המצריות העלתה כי הארגון הוא שגייס את המחבלים שביצעו את הפיגוע.

"צבא האיסלם" הוא ארגון שהוקם על ידי פורשי "ועדות ההתנגדות העממית" ונחשב למזוהה עם אל-קאעדה. בין היתר, זהו אחד משלושת הארגונים שהשתתפו בחטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006, יחד עם ועדות ההתנגדות וחמאס. בארגון מיהרו היום להכחיש את הטענות המצריות. "אין לנו קשר להתקפה בכנסייה", מסר דובר הארגון, "אך אנחנו משבחים את מי שעשה את זה".

"ניסיון כושל לעורר מלחמת אחים"

פיצוץ מכונית התופת ב-1 בינואר פגע במתפללים שיצאו מכנסיית "אל-קדיסין" באלכסנדריה, שם ציינו את תחילת השנה החדשה. הפיגוע עורר גל הפגנות מחאה של בני המיעוט הקופטי ברחבי מצרים. המפגינים מחו על אוזלת ידו של השלטון בהגנה עליהם, ועל אפלייתם המתמשכת.

זמן קצר לאחר הודעת משרד הפנים היום, התייחס לנושא גם נשיא מצרים, חוסני מובארק. בנאום לרגל "חג המשטרה", אמר מובארק כי מצרים נלחמת בהצלחה בטרור ובקיצוניות מאז שנות השבעים. "הפיגוע באלכסנדריה היה ניסיון כושל לעורר מלחמת אחים בין מוסלמים ונוצרים-קופטים במדינה, ולפגוע באחדות שלנו", אמר. "מצרים הוכיחה לאורך ההיסטוריה שלה שהיא חזקה יותר מכל המצוקות. הפיגוע באלכסנדריה מוכיח לנו שכולנו בסירה אחת ולכולנו גורל אחד. נמשיך להיאבק בטרור".

אתמול אמר שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל-רייט בתום פגישה בקהיר עם עמיתתו הצרפתית מישל אריו-מארי, כי הפיגוע לא נועד לפגוע רק בנוצרים במצרים, "אלא לפגוע באחדות המצרים ולהחליט את הרקמה הלאומית". לדבריו, הן המוסלמים והן הנוצרים במצרים חשים שהאחדות נפגעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully