וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההסכם עם האחיות: עומס רב בבתי החולים

אריאל נוי

23.1.2011 / 13:10

בבתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על שיא חדש בעומס, אך עם זאת נראה כי חלה ירידה במספר המאושפזים במסדרונות. האחיות: "המאבק שלנו הצליח, תוך 21 יום אמור להיות פתרון"

למרות עיצומי אחיות בתי החולים ועל אף ההסכם שנחתם עמן להוספת מיטות ותקנים, מדווחים בתי החולים על שיא חדש בעומס החולים. בבית החולים שיבא בתל השומר דיווחו על תפוסה של יותר מ-120% במחלקות הפנימיות. בין החולים גם חולים במצב קשה, רבים מהם מונשמים. בבית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא דיווחו על תפוסה של 140%.

בבית החולים שערי צדק בירושלים נרשם עומס של יותר מ-140%אך מהנהלת בית החולים נמסר כי למרות העומס הכבד, אין חולים במסדרונות. "אנחנו מנסים לפזר את החולים בכל שטח בית החולים", נאמר בהודעת בית החולים. בית החולים הלל יפה בחדרה התחיל השבוע בתפוסה של למעלה מ-200%. אחיות מבית החולים הלל יפה אמרו כי הן קורסות תחת העומס. "המסדרונות מלאים עד אפס מקום. חורף כזה עוד לא היה לנו", אמרו האחיות. גם העומס בבית החולים איכילוב בתל אביב הגיע לשיאו והתפוסה עברה את קו ה-130%. מהנהלת בית החולים נמסר כי "אכן זהו שיא החורף והמחלקות מלאות. אנו מקווים שיימצא פתרון לנושא".

יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן מסרה לוואלה! חדשות: "אנו יודעים שהעומס לא אנושי ולא ראוי, אך מאבק האחיות הצליח ותוך 21 יום אמור להיות פתרון בכל הארץ. אני מקווה שהאחיות יחזיקו מעמד". כהן הוסיפה כי "אני פונה לאחיות, שיפנו להנהלה וינסו לפזר את החולים בכל המחלקות בבתי החולים".

ביום חמישי הושג הסדר בין ההסתדרות למשרדי האוצר והבריאות אשר סיים את עיצומי האחיות. על פי מתווה ההסכם שהושג בין הצדדים, יתווספו ברבעון הראשון של השנה 190 תקנים למחלקות הפנימיות בהן מאושפזים החולים המונשמים. בנוסף, נקבע כי תהייה ירידה הדרגתית בתפוסת החולים היומית במחלקות האשפוז. על פי ההסכם ב- 2011 לא תעלה התפוסה היומית על 120% מהתקן ב- 2012 לא תעלה התפוסה עד 115%. במקביל תקום בשנה הבאה ועדה מקצועית שתבחן את הורדת התפוסה עד ל- 110% מהתקינה החל משנת 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully