וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיץ הסרטון נגד שי ניצן הואשם: "הסית לאלימות"

23.1.2011 / 11:16

אורי ברעם מואשם שהסית לאלימות וגזענות לאחר שפרסם סרטון ובו קריאה לרצח המשנה לפרקליט המדינה. בכתב האישום נטען כי מדובר ב"חלק מתופעה נרחבת של פעילי ימין שרודפים אישי ציבור"

נועם אשל

(צילום: נועם אשל. עריכה: גדי וינסטוק)

לבית משפט השלום בכפר סבא הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד אורי ברעם, בן 32 מרעננה, בגין עבירות של הסתה לאלימות ולגזענות, בעקבות סרטון שפרסם ובו קריאה לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן. מעצרו של ברעם הוארך עד ליום חמישי. כשנכנס לאולם בית המשפט אמר ברעם לעיתונאים: "אני מתנגד להסתה" וכשיצא ממנו אמר "לא התכוונתי. לא הבינו אותי נכון".

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין אורלי בן ארי ועודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, לפני כשבוע וחצי יצר ברעם סרטון שכותרתו "מוות לפרקליט המדינה שי ניצן", זאת לאחר שמספר ימים קודם הודיע ניצן שאין בכוונת משרד המשפטים לפתוח בהליכים פליליים נגד עורכי תערוכה בשם "איווט" בה הוצגו פורטרטים של שר החוץ אביגדור ליברמן. בכתב האישום טענה הפרקליטות כי "מעשיו של ברעם הם חלק מתופעה נרחבת של פעילי ימין קיצוני, הנוקטים בדרך של הטרדה והטלת מורא ופחד על עובדי ציבור וקציני צה"ל".

בסרטון נראים פניו של ניצן ומופיעה שורת כתוביות, בהן נכתב בין היתר "שי ניצן הבוגד", "הוא רודף יהודים, הוא מתנכל ליהודים, מגן על ערבים ומשתף איתם פעולה", וכן "מוות לשמאלנים", "מוות לערבים". עוד נכתב בסרטון: "שי ניצן כדאי שתתעורר ומהר! שים לב: לא היהודים אלא הערבים הם האויבים של עם ישראל שצריך להרוג, כמו שצריך להרוג אותך, אויב ישראל, כי אתה מגן על הערבים ובוגד בעם ישראל".

"משנה קיצונית סדורה"

את הסרטון העלה ברעם לאתר שיתוף הקבציםVIDDLER.COM . כמו כן הוא שלח אותו ל-31 כתובות דואר אלקטרוני שונות. "הנאשם פרסם את הסרטון, הקורא לרצח אדם על רקע אידיאולוגי, תוך מודעות לכך שחשיפה כזו עלולה בהסתברות של ממש להביא לפגיעה שתבוצע על ידי גורמי שוליים קיצוניים הקיימים בציבור", נטען בכתב האישום. עוד נטען כי ברעם ניסה להסוות את זהותו, העלה את הסרטון באמצעות שם משתמש מוסווה, וציין כי הכתובת ממנה שלח את הדואר היא כתובתו של שר המשפטים יעקב נאמן.

עוד עולה מכתב האישום כי בעקבות הפרסום על פתיחת חקירה בעניין, וכדי ליצור רושם כאילו הסרטון נוצר על מנת ליצור שיח על התנגדות לאלימות, פרסם ברעם סרטון שני תחת הכותרת "קריאת לרצוח את שר הביטחון אהוד ברק על ידי אנרכיסטים", בו הביע את התנגדותו לכאורה להסתה כלפי שי ניצן ושר הביטחון אהוד ברק. בשל פעולות אלה הוא נאשם גם בהשמדת ראייה ושיבוש הלכי משפט.

"מסוכנותו של המשיב והחשש לשלום הציבור הנשקף ממנו עולים בבירור נוכח תכני ההסתה והאלימות הבוטים שיצר", נכתב בבקשת המעצר. "העבירות המיוחסות למשיב הן על רקע אידיאולוגי ומשנה קיצונית סדורה בה הוא אוחז, והיא שמניעה אותו במעשיו, דבר הטומן בחובו סכנה גדולה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully