וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ ירדן: היחסים עם ישראל - בשפל החמור ביותר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.1.2011 / 9:22

בראיון לעיתון קטארי, טוען ר"מ ירדן א-רפאעי כי היחסים בין עמאן לירושלים נקלעו לשפל החמור ביותר מאז נחתם הסכם השלום בין שתי המדינות. הסיבה: מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים

ראש ממשלת ירדן סמיר א-רפאעי אמר היום (ראשון) כי היחסים בין ארצו לבין ישראל "נמצאים בשפל החמור ביותר מאז חתימת הסכם השלום בין המדינות". לדבריו, הסיבה לכך היא "מדיניות הבנייה בהתנחלויות, הצעדים החד-צדדיים שנוקטת ישראל וההפרות המתמשכות של זכויותיו הלגיטימיות של העם הפלסטיני". א-רפאעי אמר את הדברים בראיון לעיתון "א-שרק" קטארי.

"ממלכת ירדן מעוניינת במשא ומתן ישראלי-פלסטיני ובהקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים", אמר א-רפאעי. "ירדן היא הרי המדינה הגדולה ביותר שמארחת פליטים פלסטינים. ירדן גם מעוניינת בפיקוח על המקומות הקדושים האיסלמים והנוצרים בירושלים המזרחית. אנחנו הנפגעים העיקריים ממדיניות ההתנחלויות הישראלית. זה השפיע קשות על היחסים בין ישראל לירדן". לדבריו, תהליך השלום נמצא בקיפאון והוא נכנס לתוך "חדר טיפול נמרץ".

בחודש אפריל שעבר אמר עבדאללה מלך ירדן דברים דומים. בראיון לעיתון אמריקאי אמר המלך כי היחסים בין ירדן לישראל הגיעו לשפל הנמוך ביותר מאז חתימת הסכם השלום בשנת 1994. "מצבה הבינלאומי של ישראל גרוע ממצבה של צפון קוריאה", הוסיף. לדבריו, התנהלותה של ממשלת ישראל בשנה האחרונה גרמה לו להטיל ספק בדבר היכולת להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully