וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תודה ג'ו: לרגל פרישתו של ג'ו ליברמן

23.1.2011 / 9:05

מדי ערב אני מתפנה לבדוק את המייל האישי, זה שידידיי הקרובים משתמשים בו כדי לשמור על קשר המדלג מעל הטבעת האנושית המקיפה אותנו, נבחרי הציבור. השבוע מיד קפצה לעיניי הודעה מידידי הוותיק בוושינגטון, הסנאטור ג'ו ליברמן. הנחתי שג'ו מבשר לי, כהרגלו, על הגעתו לישראל. אולם היתה זו הודעת פרישה מן הסנאט ומן החיים הפוליטיים. אף שהתלבטויותיו לגבי המשך דרכו הפוליטית הארוכה היו ידועות לי זה כבר, בכל זאת קיבלתי את ההודעה שלו בהפתעה מהולה בצער.

מופת לשילוב הקהילה היהודית

ג'ו הוא ידיד, אבל הוא גם סמל. סנאטור ג'ו ליברמן הוא דוגמת מופת לסיפור שילובה ותרומתה של הקהילה היהודית לחברה האמריקנית, ולתפקידה החשוב והמשמעותי של הקהילה היהודית בטיפוח והידוק מערכת היחסים המיוחדת בין ישראל לארה"ב. הוא נבחר לסנאט מטעם המפלגה הדמוקרטית לפני כ?24 שנים, שאותן הקדיש לביצור ביטחונה הלאומי של ארה"ב. ליברמן ידע לזהות, בתבונתו, כי מדינת ישראל חזקה היא גם חלק ממרכיבי עוצמתה של ארה"ב. אשר על כן הוא פעל ללא לאות לחיזוק התמיכה הרחבה והדו?מפלגתית שממנה נהנית ישראל בקונגרס ובציבור האמריקני. ג'ו, שעשה היסטוריה בהיותו היהודי הראשון שהתמודד במירוץ לנשיאות, עשה זאת בלי להצניע את יהדותו - הוא יהודי שומר מצוות - וכמובן, בלי להצניע את תמיכתו בישראל.

קשרי העבודה שלי עימו התחילו עוד בתקופתי כיועץ מדיני לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, ועם הגעתי לוושינגטון, כשגריר ישראל, הפכו היחסים בינינו גם לקשר אישי ומשפחתי. נהגנו לבלות יחד ערבי שבת לא מעטים, שבהם שוחחנו בו בזמן על סקי, פוליטיקה והאיום האיראני. ליברמן ידע כיצד ליצור קשרים מצוינים עם כלל הצמרת הפוליטית והביטחונית במדינת ישראל ואף להתחבר לחלקים נרחבים של הציבור הישראלי. הוא ורעייתו הדסה מבקרים תדירות בארץ; הבת שלהם, חנה, אף התחנכה כאן, בישראל.

קצרה היריעה מלמנות את כל פעולותיו למען חיזוק יחסי ארה"ב?ישראל, חלקן פעילויות פומביות וחלקן עדיין סמויות. אבל אין שום ספק בכך - העם בישראל חייב לו רבות על שימור וחיזוק היתרון הצבאי האיכותי של ישראל באזור, על קידום האינטרסים המדיניים והביטחוניים של ישראל ועל חיזוק מעמדה של ישראל בעולם. בהקשר זה יש להדגיש כי ליברמן היה מהראשונים שזיהו את הסכנה הטמונה במשטר האיראני ובמדיניות הגרעין שלו. הוא נמנה עם קבוצה מצומצמת של מחוקקים אמריקנים שהובילו פעילות חשובה ונמרצת לבלימת יכולתה הגרעינית של איראן.

ועכשיו ליברמן פורש מהחיים הפוליטיים. הוא יחסר מאוד בסנאט האמריקני ועוד נתגעגע לתמיכתו, אך דבר אחד ברור: גם מחוץ לסנאט אנחנו יכולים להיות בטוחים כי ליברמן ימשיך לפעול ולתרום למען עולם בטוח, דמוקרטי ומוסרי יותר.

תודה, ג'ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully