וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמלוגי הגז: הממשלה צפויה לאשר המלצות ששינסקי

22.1.2011 / 23:27

על רקע תמיכתו של רה"מ, הממשלה צפויה לאשר את מסקנות ועדת ששינסקי לתמלוגים מקידוחי נפט, שהמליצה לעלות את המיסוי על תגליות הגז לשיעור בן 50%-62%. "הוועדה מצאה את האיזון הנכון"

לאחר שבועות של דריכות רבה במשרדי האוצר ובקרב יזמי הגז, הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את המלצות ועדת ששינסקי לתמלוגים שיגיעו למדינה מקידוחי הנפט, אשר המליצו להעלות את המיסוי על תגליות הגז והנפט לשיעור של בן 50%-62%.

את התמיכה בהצעה מובילים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ. שר התשתיות, עוזי לנדאו, מתנגד למהלך. את הודעת התמיכה במסקנות הוועדה, מסר ראש הממשלה ביום שלישי האחרון בכנס המנכ"לים של משרדי הממשלה, לאחר כשבועיים של התלבטות והתייעצויות עם הגורמים הרלוונטיים - כמו יו"ר הוועדה, שר האוצר והמשקיעים.

"יש לדאוג לשני צרכים מרכזיים: האחד של היזמים שהשקיעו ושמו ממיטב כספם ומגיע להם לראות שכר לעמלם. צורך שני הוא של אזרחי מדינת ישראל שהם בעלי המשאב הטבעי". אמר נתניהו במהלך הכנס. "כדי לאזן בין הצרכים הללו, ביקשתי להקים ועדה של מומחים. הוועדה, בראשות פרופ' ששנסקי, הגישה את המלצותיה לפני שבועיים. למדתי אותם לעומק, התייעצתי, למדתי ושקלתי ועכשיו הגיע הזמן להחליט – ואכן החלטתי לאמץ את המלצות ועדת ששינסקי במלואן".

"הוועדה מצאה את האיזון הנכון בין צורכי אזרחי ישראל לבין צרכי היזמים", הוסיף נתניהו. "מדינת ישראל תיקח חלק בהגנה על הפרוייקט הזה. הנחתי את שר האוצר להביא הצעה לממשלה הקרובה כדי לקדם חקיקה. החלטתי להקים קרן מתקבולי הגז שתשמש לארבע מטרות: חינוך, חינוך, חינוך וביטחון. אלה הם שני היעדים המרכזים שאנו מבטיחים לדאוג להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully