וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "לא להתבייש מהחבר'ה האשכנזים"

מוטי לוי

23.1.2011 / 0:05

מנהגיה הרוחני של ש"ס התייחס בשיעורו השבועי שלו להתפתחות בעולם הישיבות הספרדי ואמר: "הספרדים הולכים ועולים מעלה מעלה. לא להתבייש מהחבר'ה האשכנזים. כמו שיש להם, כך יש לנו"

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, התייחס אמש (שבת) בשיעורו השבועי שהתקיים בסמוך לביתו, להתפתחות בעולם הישיבות הספרדי וקרא לשומעיו ש"לא להתבייש מהחבר'ה האשכנזים". הרב עובדיה סיפר כי כשהיה צעיר ולמד בישיבה, הייתה בארץ ישיבה אחת בלבד ליוצאי ספרד, ישיבת פורת יוסף בירושלים, כשבמקביל אליה היו בישראל כבר כמה ישיבות לתלמידים אשכנזים, בהן למדו מאות תלמידים. על אותה התקופה אמר הרב כי "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם".

"ועכשיו, ברוך השם, ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה... לפני חמש או עשר שנים, עשינו כנס של למעלה מחמשת אלפים אברכים, שכולם כתבו חידושי תורה בבנייני האומה. איזה תענוג, כל אלה ספרדים. כולם פרענקים. כולם לבושים כמו בני ישיבות, עם חליפות שחורות. איזה יופי, איזה מעמד", סיפר הרב על השינוי שהתחולל בשנים האחרונות.

הרב עובדיה הוסיף עוד ואמר כי "אשרינו מה טוב חלקנו. ארץ ישראל מרכז העולם - מרכז התורה בעולם. פה הישיבות, פה האברכים. והספרדים הולכים ועולים מעלה מעלה. לא להתבייש מהחבר'ה האשכנזים. כמו שיש להם, כך יש לנו. ברוך השם שבראנו לכבודו והבדילנו מן הטועים".

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully