וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא לבנון: "ערוכים לאפשרות של מלחמת אחים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.1.2011 / 18:48

"נבטיח יציבות וביטחון במדינה", כך הבטיח הגנרל קהוג'י על רקע המשבר בלבנון. בתוך כך, המנהיג הנוצרי סמיר ג'ע'ג'ע הביע דאגה מאפשרות שחיזבאללה ייעלה לשלטון. "המצב יהיה כמו בעזה"

על רקע המתיחות השוררת בימים אלה זו בלבנון והספקות לגבי עתידה של ממשלת סעיד חרירי, התייחס היום (שבת) מפקד צבא לבנון הגנרל ז'אן קהוג'י למצב במדינה ואמר כי הצבא נמצא בכוננות תמידית, על מנת להתערב ולפעול במקרה הצורך. "צבא לבנון יבטיח יציבות וביטחון ללא קשר להתפתחויות הפוליטיות שעוברות על המדינה", אמר קהוג'י במהלך ביקור אצל אחת היחידות בצבא לבנון. "הצבא ערוך ומוכן לקראת כל אפשרות שמישהו ינסה לעורר מלחמת אחים, או ינצל את המצב כדי להסלים את השטח ולפגוע באזרחים וברכוש"

בתוך כך, המנהיג הלבוני הנוצרי, סמיר ג'עג'ע, העומד בראש מפלגת "הכוחות הלבנונים", התייחס היום לאפשרות שארגון חיזבאללה יתפוס את השלטון במדינה. לטענתו, במידה ותרחיש זה יתממש, מצבה של לבנון ידרדר. "המצב כאן יהיה כמו המצב בעזה, שכן כולם יודעים מהן עמדות הקהילה הבינלאומית והעולם הערבי כלפי הממשלה הזו", אמר ג'עג'ע, הנחשב לאחד ממתנגדי חיזבאללה. "מה יהיה המצב של הלירה שלנו? מה יהיה על הכלכלה שלנו?"

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי שגרירות ערב הסעודית בלבנון ביקשה מאזרחי ערב הסעודית המתגוררים בלבנון לנקוט באמצעי זהירות ועירנות לנוכח המצב הביטחוני בביירות העלול להידרדר כתוצאה מהמשבר הפוליטי שפרץ לפני כשבועיים עם התפטרות שרי חיזבאללה מהממשלה. הסעודים שהוזהרו נמצאים בלבנון לצורך לימודים, עבודה או תיירות.

"השגרירות שיגרה הודעות טקסט לטלפונים הניידים של הסעודים השוהים בלבנון, בהם הם הוזהרו", נמסר בעיתון. על פי הדיווח, בהודעות הטקסט נכתב: "לאור המצב ולאור מה שעלול לקרות מבחינה ביטחונית, אנו מבקשים מכם לנקוט בעירנות ובכל אמצעי הזהירות ולעמוד בקשר עם השגרירות כדי לוודא אילו צעדים ניתן לנקוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully