וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפרובוקציה: צה"ל עיכב סיור של מחסום ווטש

יהושע בריינר

22.1.2011 / 16:12

נשות מחסום ווטש טוענות כי צה"ל עיכב סיור של הארגון באזור שכם והוציא צו ספציפית לאוטובוס הארגון, מחשש שפעילים יעוררו פרובוקציות. לבסוף הותר לסיור להמשיך בליווי צבאי

ארגון מחסום ווטש טוען כי צה"ל מנע היום (שבת) מסיור שאירגן לנסוע לכיוון שכם, בשל מידע מודיעני על פיו פעילים על האוטובוס של הארגון מתכוונים לבצע פרובוקציות באזור. סמוך ליישוב קדומים עצר כח צבאי את האוטובוס בטענה כי קיבל הנחיה שלא לאפשר את המשך הסיור על הציר, המגיע לאיזור חווארה.

נשות הארגון סיפרו כי לאחר כשעה הגיע למקום סגן מפקד חטיבת שומרון והציג בפניהן צו צבאי המיועד ספציפית לאוטובוס של 'מחסום ווטש'. רק לאחר דין ודברים הסכימו בצה"ל לאפשר לאוטובוס להמשיך בנסיעה בציר לכיוון חווארה, בליווי רכבים צבאיים.

"הם אמרו שקיבלו הנחיה לעצור אותנו כשאר באותו זמן רכבים של שיראלים ופלסטינים המשיכו לנסוע על הכביש ", סיפרה ענת שפיר, ממארגנות הסיור. "יש כאן 50 ישראלים, אנשים נחמדים, שביקשו לראות את החיים בגדה מקרוב אבל במקום זה הצבא נותן לנו שואו. כבר שעה שחיילים מסכנים נאלצים למלא הוראות ולעכב אותנו בשרירות לב".

מצה"ל נמסר בתגובה כי "הפעילים הגיעו היום לאזור השומרון ללא כל תיאום מוקדם וביקשו להגיע לאזור חווארה. על רקע מידע שהתקבל לפיו בכוונת הפעילים לעורר פרובוקציות, נענה צה"ל לבקשתם והוחלט ללוותם לחווארה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully