וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: המגעים על שליט מתנהלים בחשאיות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.1.2011 / 10:43

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר כי עסקת שליט היא נושא "רגיש ביותר", ועל כן היא מתנהלת תחת מעטה של חשאיות. בהתייחס לאפשרות שישראל תתקוף בעזה אמר: "תפיסת ישראל נכשלה"

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אמר אמש (שישי) כי כל מה שנוגע לעסקת שליט "מתנהל בחשאיות מלאה על ידי הפלגים הפלסטינים". בפגישה עם פעילי המשט "אל-קודס 5" שהגיעו לרצועת עזה אמר א-זהאר כי נושא העסקה הוא בעל "רגישות רבה מאד" וכי כל מילה בנושא זה המגיעה לכלי התקשורת "מעוררת הדים רבים" והיא בעלת השפעה עצומה, "בעיקר על בני משפחות האסירים הפלסטינים".

בהתייחסו לאיומים הנשמעים מישראל על מתקפה אפשרית נוספת על רצועת עזה אמר א-זהאר כי התפיסה הישראלית המבוססת על סיום מהיר של המלחמה "נכשלה". עוד ואמר כי "הפכנו לקו הראשון במאבק נגד הכיבוש. אנו מבינים שהצלחנו לערער את תפיסת הביטחון הלאומי של ישראל, על אף הסבל והמצור שעברנו בעזה".

אתמול בבוקר תקפו עשרות פלסטינים זועמים את רכבה של שרת החוץ של צרפת, מישל אליו-מארי, לאחר שהגיעה לצד הפלסטיני של מחסום ארז, לטובת ביקור בן כמה שעות ברצועת עזה. התוקפים הקיפו את רכבה, קפצו עליו, השליכו נעליים וחלקם אף נשכבו על הכביש על מנת למנוע ממנה להתקדם לכיוון העיר עזה. חלק מהמפגינים נשאו כרזות בגנותה. בעקבות התקיפה, פונתה העוזרת של שרת החוץ בשעות הצהריים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון. אליו-מארי לא נפגעה בתקרית.

ההערכה היא כי המפגנים הם קרובי משפחה של אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. ככל הנראה, הם מחו על התבטאויותיה של השרה לטובת שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט. בין היתר אמרה אליו-מארי כי חטיפת שליט היא פשע מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully