וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט נסגר בירידות

נמרוד הלפרן

21.1.2011 / 23:56

מדד הנאסד"ק ירד השבוע ב-0.6% ואילו מדד ה- S&P 500 נסוג ב-0.8%. הדאו ג'ונס דווקא עלה ב-0.4%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מערובת ביום המסחר האחרון של השבוע על רקע דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי של ג'נרל אלקטריק וגוגל ותוצאות כספיות מאכזבות של בנק אוף אמריקה. מדד S&P 500 עלה בראשונה זה שלושה ימים, והוסיף 0.2% לרמה של 1,283 נקודות. עם זאת, בסיכום שבועי ירד המדד ב-0.8% - ירידה שבועית ראשונה מאז חודש נובמבר. מדד נאסד"ק נסוג ב-0.6% לרמה של 2,689 נקודות; מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.4% לרמה של 11,872 נקודות; שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם עליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.42%.

בחזית הדו"חות הכספיים, ג’נרל אלקטריק (7.11% , 19.74) היכתה את התחזיות ורשמה רבעון שלישי ברציפות של צמיחה ברווחיה. רווחי GE מפעילות מתמשכת עלו ב-31% והסתכמו ב-3.93 מיליארד דולר, או רווח של 36 סנט למניה, לעומת 2.99 מיליארד דולר ברבעון המקביל. אנליסטים ציפו שהחברה תרשום רווח של 32 סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-1% והסתכמו ב-41.4 מיליארד דולר, לעומת הערכות האנליסטים שציפו להכנסות של 39.7 מיליארד דולר.

גוגל הפתיעה את האנליסטים

גוגל (-2.38% , 611.83), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, דיווחה אמש עם סגירת המסחר על תוצאות כספיות שעלו בשיעור ניכר על תחזיות האנליסטים, והודיעה כי מנכ"ל החברה בעשור החולף, אריק שמידט, יוחלף על ידי המייסד שותף של גוגל, לארי פייג'. ענקית האינטרנט רשמה ברבעון הרביעי של שנת 2010 רווח נקי של 2.54 מיליארד דולר, או 7.81 דולר למניה, לעומת רווח של 1.97 מיליארד דולר, או 6.13 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. גוגל, אשר בחודש נובמבר הודיעה על הענקת תוספת שכר של 10% לכל 23 אלף עובדיה, רשמה בניכוי סעיפים חד פעמיים רווח של 8.75 דולר למניה בתקופה המדווחת - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 8.06 דולר למניה.

הודעת ענקית האינטרנט גוגל אמש על כך שהמייסד השותף של החברה, לארי פייג', יתפוס את מקומו של המנכ"ל אריק שמידט שעמד בראש החברה במשך עשור, הפתיעה את האנליסטים, אשר נותרו חלוקים בדעותיהם לגבי הסיבה לשינוי הבלתי צפוי בראשות החברה.

מספר אנליסטים העריכו כי שמידט הפך לנטל עבור גוגל בתחום יחסי הציבור עקב סדרה של התבטאויות שנויות במחלוקת שהיו לו בעניינים הקשורים לשמירת פרטיות מידע של משתמשי גוגל. "הוא הפך לגורם שמושך אש", אמר עורך אתר החדשות Search Engine Land, דני סאליבן, בהתייחסו לשמידט, בראיון לאתר "הפינגטון פוסט". "לא משנה מה הוא אומר, נדמה שאנשים תמיד רואים בו טיפוס מפחיד".

לעומתו, פייג' יכול לפתוח דף חדש, מה גם שהוא בדרך כלל נמנע עד כה מהתבטאויות פומביות, ולכן לא עורר התנגדות. "הוא מחזיר לגוגל את סיפור המייסדים - דבר שיש גם לפייסבוק", הוסיף סאליבן.

עם זאת, פרשנים האחרים העריכו כי היתה זו דווקא החלטה של שמידט לפרוש מתפקיד המנכ"ל, וכי הוא מעוניין לפתח את הקריירה שלו מעבר לגוגל. "הוא זה שהחליט לפרוש, אני לא חושב שאילצו אותו לפרוש", העריך קרן אולטה, מחבר הספר "Googled", בראיון לפוסט. "אני מעריך שהוא לא יישאר זמן רב בחברה". "לארי פייג' וסרגיי ברין הם הפנים של גוגל. הם הלב של גוגל".

"אנו רואים בכך ראיה לכך שהמייסדים ממשיכים להיות מעורבים לחלוטין בעסק - וזה דבר חיובי", העריך האנליסט מרק מהייני מסיטי בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג.

"הנקודה החשובה ביותר היא שלארי לא זכה לחשיפה ציבורית רבה כל כך, ואני חושב שהם יצטרכו לברר מה המידה בה הוא צריך ורוצה לעשות זאת בהמשך, ולהחליט מי יהיה הפנים הציבוריות של גוגל", אמר האנליסט דאגלס אנמות מברקליס קפיטל, בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב, דיווח על הפסד ברבעון הרביעי בעקבות הפרשות הקשורות להפסדי חטיבת המשכנתאות. הבנק דיווח על הפסד של 1.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של שנת 2010, או הפסד של 16 סנט למניה. ללא חישוב ההפרשה, הבנק רשם רווח של 576 מיליון דולר, או רווח של 4 סנט למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 18 סנט למניה.

ענקית הטכנולוגיה היולט-פקארד הודיעה על חילופי גברי נרחבים בדירקטוריון החברה, ועל מינוי חמישה דירקטורים חדשים בהם מנכ"לית אי-ביי לשעבר, מג ויטמן. דירקטוריון HP היה נתון לביקורת מצד אנליסטים, בעלי מניות ומנהלים במגזר הטכנולוגיה מאז החלטתו השנויה במחלוקת לאלץ את מנכ"ל החברה, מרק הרד, לפרוש.

HP מסרה כי הדירקטורים החדשים עתידים להביא עמם דפוסי חשיבה רעננים לחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם במונחי הכנסות, ובכלל זה ניסיון חיוני בתחומי הטלקום והעסקים הבינלאומיים.

בנוסף לויטמן, הודיעה HP על המינויים הבאים לדירקטוריון החברה: שאמיט בנרג'י, מנכ"ל בוז אנד קו; גרי ריינר, לשעבר סמנכ"ל מידע של ג'נרל אלקטריק; פטרישיה רוסו, לשעבר מנכ"לית אלקטל-לוסנט; ודומיניק סנקווייר, מנכ"ל אקסה פרייבט אקוויטי.

בגזרת המניות הישראליות, פריגו (-1.38% , 70.2) המשיכה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול כי תרכוש את פעילותה של Paddock Labs תמורת 540 מיליון דולר במזומן. מעבדות פדוק היא יצרנית ומשווקת של תרופות מרשם גנריות. פריגו צפויה לרשום הטבות מס של 95 מיליון דולר, כך שהתמורה נטו שפריגו תשלם עבור מעבדות פדוק תהיה 445 מיליון דולר. פריגו מציינת כי פדוק צפויה להגדיל את מכירותיה ב-200 מיליון דולר לשנה ולהגדיל את הרווח למניה ב-5 סנט בשנה הפיסקלית 2012 שתחל ב-1 ביולי 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully