וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוניה פרס תובא בצהרים למנוחות במושב בן שמן

21.1.2011 / 8:01

לבקשתה, תובא היום סוניה פרס למנוחות בבית העלמין בבן שמן, המקום בו גדלה והכירה את בעלה, הנשיא פרס. אלפים צפויים ללוות את אשת הנשיא בדרכה האחרונה, בהם רה"מ נתניהו

סוניה פרס, רעיית הנשיא שמעון פרס, תובא היום (שישי) בשעה 11:00 למנוחות בבית העלמין במושב בן שמן, המקום בו גדלה והתחנכה. הנשיא צפוי לספוד לרעייתו, כמו גם הבן חמי, ונכדתם מיקה אלמוג. בניה של פרס יאמרו קדיש על קברה. ללוויה צפויים להגיע, בין היתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת רובי ריבלין, שרים וחברי כנסת רבים. עוד יגיעו שגרירים ממדינות שונות, בהם שגריר בריטניה בישראל, מת'יו גולד, וכמובן בני משפחה, חברים ומכרים שליוו אותה לאורך חייה.

ביום ראשון תחל תקופת השבעה. בני המשפחה יקבלו מבקרים בבית משפחת פרס ברמת אביב אולם לאור ריבוי המנחמים הצפוי, הנשיא יקבל את פניהם גם במשכן הנשיא בירושלים.

אבל כבד ירד אמש על משפחת פרס, עם מותה של אם המשפחה, סוניה, והיא בת 87. רעיית הנשיא נמצאה בשעות הצהריים על ידי נכדה כשהיא ללא רוח חיים בבית המשפחה ברמת אביב. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה. סביב בית המשפחה התאספו מכרים רבים, ובשעות אחר הצהריים הגיע למקום גם נשיא המדינה, שמעון פרס. השניים חיו בנפרד בשנים האחרונות, בייחוד מאז כניסת הנשיא לתפקיד הנשיא והמעבר להתגורר במשכן הנשיא בירושלים.

סוניה ושמעון פרס נישאו ב-1945. השניים הכירו בכפר הנוער בן שמן, בו שימש אביה של סוניה כמורה לנגרות. סוניה שירתה בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה, והשניים התחתנו בתום המלחמה. היום היא תחזור אל המקום שלדברי חברם של הזוג, הפרופ' מיכאל בר זוהר, "בו היא תמיד רצתה להיות באמת".

רעיית הנשיא נולדה באוקראינה ועלתה לישראל בנעוריה. פרס הייתה עקרת בית ובחרה להתרחק מאמצעי התקשורת ולשמור על פרטיותה ועל פרטיות משפחתה, זאת למרות הקריירה הענפה של בעלה. עם בחירתו של פרס לנשיאות, הודיעה סוניה, כאמור, כי אין בכוונתה לעבור עימו לבית הנשיא והעדיפה להישאר בדירתם ברמת אביב. בשנת 2009 אף בחרה לחזור לשם משפחתה בנעוריה, גל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully