וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.5 הורגשה בגליל העליון

עידן אבני

21.1.2011 / 1:47

רעידת אדמה חלשה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר הורגשה אמש באזור הגליל העליון. לא דווח על נפגעים או נזק. זהו רעש האדמה השני שהורגש בישראל בחודש האחרון

בפעם השנייה החודש, הורגשה אמש (חמישי) רעידת אדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר בגליל העליון. מהמכון הגיאופיסי נמסר כי מוקד הרעש היה באזור קיבוץ יראון. אין נפגעים ולא דווח על נזק.

באחד בינואר הורגשה רעידת אדמה נוספת, באזור שבין צפת לבית שאן. ד"ר רמי הופשטטר, מנהל אגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיסי, אישר אז כי בשעת ערב התרחשה רעידה בעוצמה 4.0 בסולם ריכטר באזור בקעת הירדן. כתוצאה מרעידת האדמה נגרם נזק לבניין ברחוב אלי כהן בבית שאן.

חודש קודם לכן, בתחילת דצמבר, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 בסולם ריכטר באזור צפון ים המלח. גם אז לא דווח על נפגעים או נזק. קטיה, תושבת עין גדי, שהרגישה ברעידה, סיפרה: "הרגשנו רעידות לזמן קצר ולא הבנו במה מדובר. המיטה ממש זזה. קצת נבהלנו".

"לא מוכנים לרעש חזק"

לפני מספר חודשים התריע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי אם תתרחש בישראל רעידת אדמה בסדר גודל שאירע בהאיטי או בצ'ילה, המדינה לא תוכל להתמודד עימה. לדבריו, במדינת ישראל נעשה מעט מאד בכל הנוגע להיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע.

לינדנשטראוס ציין בדיון מיוחד שקיימה הוועדה לביקורת המדינה כי כבר לפני שש שנים התריע קודמו בתפקיד על חוסר המוכנות ועל כך שלא משפרים את ההיערכות בעקבות הליקויים שהוצגו, אולם מאז הדו"ח הקודם בנושא, לא השתפר המצב והדברים שנכתבו אז נכונים גם עתה.

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully