וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: חיזבאללה מקשקש על חרירי

צילומים: AP, רויטרס

22.1.2011 / 7:30

מסביב לעולם בשבוע, עם נשיא סין שמגיע לבית הלבן, ממשלה חדשה-ישנה בטוניסיה, חברת הקונגרס גיפורדס שממשיכה להתאושש, ועוד שערורית מין מבית היוצר של סילביו ברלוסקוני

שמים עליו פס

קשה היה למצוא בשבוע האחרון מישהו אופטימי בלבנון לגבי ההתפתחויות העתידיות במדינה. בעוד טיוטת מסקנות הוועדה הבינלאומית לחקר רצח רפיק אל-חרירי מוגשות לבית הדין, נטשו בזה אחר זה נציגי סעודיה, קטאר וטורקיה את מאמצי התיווך, והשאירו את סעד אל-חרירי וחסן נסראללה לפתור בעצמם את מחלוקותיהם. כעת, הולך וגובר החשש שבחיזבאללה "מבשלים" מהלך כוחני להשתלטות על המדינה. בתצלום: תומך חיזבאללה מרסס בספריי כרזה של חרירי בעיר צידון.

תכיר, זו אשתי

המפגש הטעון השבוע בוושינגטון, בין נשיא המעצמה החזקה בעולם לנשיא המעצמה שכנראה תחליף אותה בקרוב במעמד הזה, היה למראית עין מחויך ונימוסי, אבל מתחת לפני השטח מתנהל מאבק איתנים בין ארה"ב לסין, והמחלוקות רבות: אירן, צפון קוריאה, טיבט, טייוואן, זכויות אדם, אך יותר מכל - מאזן הסחר ושער הדולר מול היואן, שהסינים ממשיכים להשפיע עליו באופן מלאכותי באמצעות קניית מיליארדי דולרים. בתצלום: ברק ומישל אובמה מארחים את הו ז'ינטאו לארוחת ערב בבית הלבן.

"הלאה המפלגה המושחתת"

טוניסיה החלה להירגע בימים האחרונים אחרי אירועי סוף השבוע שעבר הסוערים, שהסתיימו בהפיכה העממית היחידה אי פעם במדינה ערבית ובבריחת הנשיא מהמדינה. במרכז ההתרחשויות השבוע עמדה הממשלה החדשה-ישנה שהוקמה, ובעצם לא הייתה שונה בהרבה מקודמתה. ההמונים המשיכו למחות, ולא נרגעו עד שכל שרי הממשלה הודיעו על פרישתם ממפלגת השלטון השנואה, RCD. בתצלום: מפגינים נגד מפלגת השלטון בבירה טוניס.

ברזיל באבל

בברזיל התחילו השבוע לעכל את מימדי אסון הטבע הקשה ביותר שפקד את המדינה מאז נוסדה. השיטפונות ומפולות הבוץ שהיכו בשבוע שעבר במרכז המדינה כבר גבו מעל 700 קורבנות, ובצירוף המאות שעדיין נעדרים, צפוי המניין הסופי לעבור את ה-1,000. למרות כמה מקרים נקודתיים של אנשים ששרדו שעות ואף ימים מתחת להריסות, ממשיכים המחלצים לפנות מאזורי האסון בעיקר גופות. בתצלום: חייל מספק מים לשתייה לילדה בעיירה נובה פריבורגו, שנפגעה קשות באסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סוף הדרך

22 שנה מכהן בסנאט ג'ו ליברמן, היהודי מקונטיקט, מטעם המפלגה הדמוקרטית, ואף היה מועמד המפלגה לסגן הנשיא ב-2000. אבל בעשור האחרון קיבלה בהדרגה דרכו הפוליטית כיוון יותר ויותר עצמאי, ובשנים האחרונות הוא היה מזוהה למעדה עם הרפובליקאים. השבוע הודיע על התפנית הבאה שלו: הביתה. הוא לא יתמודד לכהונה נוספת בבחירות בסוף השנה הבאה. בתצלום: "היי פייב" עם הנכדה, לאחר הודעת הפרישה.

מה קראלה

במדינת קראלה שבדרום הודו עדיין מנסים למצוא הסברים למה שהתרחש בפסטיבל ההינדי במקדש סברימלה, שם פרצה מנוסת בהלה שבה נהרגו 102 בני אדם ונפצעו עוד עשרות. המנוסה החלה כאשר ג'יפ איבד שליטה וסטה לעבר קהל גדול של מאמינים ששבו בדרך צרה מהמקדש, הנמצא באזור הררי ומיוער. אצבעות מאשימות הופנו לעבר המשטרה המקומית, אך שם הדפו אותן וטענו כי האירוע אובטח בכוחות מספיקים. בתצלום: קרובי משפחה של ההרוגים מזהים את גופותיהם.

על מה בדיוק הם שמחים?

כאילו אין בהאיטי מספיק צרות בהווה, קיבלה השבוע המדינה המרוסקת תזכורת כואבת מהעבר: ללא כל הודעה מוקדמת, נחת במדינה ז'אן-קלוד "בייבי דוק" דובלייה, שהודח לפני 25 שנה מהשלטון אחרי 15 שנות עריצות ושחיתות. הוא בקושי הספיק להצהיר על כוונתו "לסייע בבניינה המחודש" של המדינה, וכבר נעצר והואשם בניצול לרעה של מעמדו ומשאבי המדינה. בהמשך הוגשה נגדו תביעה ייצוגית על פשעים נגד האנושות. ובכל זאת, רבים באי דווקא קיבלו אותו בברכה. בתצלום: תומכיו של דובלייה בפורט-או-פרנס חוגגים את שובו.

התפוח מחליף את העץ

לפני 38 שנים ייסד ז'אן מארי לה פן את מפלגת הימין הקיצוני "הברית הלאומית", והשבוע הוא יכול לפרוש בידיעה שהמפלגה בידיים טובות: ידיה של בתו, מארין לה פן, שנבחרה ליו"ר במקומו. לה פן בת ה-42 שותפה לדעותיו של אביה, אך גם יודעת לכסות אותן במעטה מהוגן, וצפויה להרחיב את בסיס התמיכה של המפלגה שסימנה בשנים האחרונות כאויב את המהגרים המוסלמים. למרות שינוי הכיוון, לה פן האב כנראה לא יכול היה להתאפק, ונפרד מתומכיו בהערה אנטישמית לגבי אורך אפו של עיתונאי יהודי שהגיש השבוע תלונה נגד המפלגה. בתצלום: האב והיורשת משיקים כוסות לאחר בחירתה.

התאוששות מופלאה

שבועיים אחרי אירוע הירי בטוסון, אפשר כבר באמת להתחיל להיות אופטימיים לגבי התאוששותה של חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס, שנורתה בראשה. היא כבר נושמת בכוחות עצמה, מגיבה לסביבה ואפילו נעמדה על רגליה, ותועבר בקרוב מבית החולים למוסד שיקומי. התהליך אמנם עוד צפוי להיות ארוך וכואב, אך נראה כי בסיומו היא תוכל לשוב לגבעת הקפיטול. בתצלום: הפרחים והמתנות שהולכים ומצטברים מחוץ למשרדה של גיפורדס בטוסון.

ניקול הפקות

כשהותקף סילביו ברלוסקוני ונפצע בפניו לפני שנה וחצי, הוא זכה לטיפול מסור מצד טכנאית השיניים (והרקדנית לשעבר) ניקול מינטי. הוא גמל לה היטב, כשהפך אותה לפוליטיקאית במפלגתו. השבוע התברר, במסמכים שהוגשו לבית המשפט, כי מינטי המשיכה לתחזק את החיוך על פניו של ראש ממשלת איטליה, כשהפיקה עבור מסיבותיו מופעי חשפנות וסקס לסבי בשילוב תחפושות, בהם נטלה גם היא חלק פעיל. בתצלום: מינטי משועממת משהו, השבוע בישיבת הפרלמנט של לומברדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully