וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בלבנון: חיזבאללה נערך ל"פעולה בשטח"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.1.2011 / 13:26

שיחות התיווך נכשלו: נציגי קטאר וטורקיה עזבו את ביירות לאחר שהודיעו כי הצעותיהם נתקלו ב"הסתייגויות". אתר חדשות לבנוני: חיזבאללה המליץ לאנשים להישאר בבתיהם בסוף השבוע הקרוב

ראש ממשלת קטאר, שייח' חאמד בן ג'אסם א-ת'אני, ושר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, שעסקו בימים האחרונים בניסיונות תיווך לפתרון את המשבר השלטוני בלבנון, הודיעו הבוקר (חמישי) על הקפאת המגעים והסבירו כי הצעותיהם נתקלו ב"הסתייגויות". על רקע זה, נפוצים דיווחים כי חיזבאללה נערך ל"פעולה בשטח", ואף המליץ לאנשים להישאר בבתיהם בסוף השבוע.

בן ג'אסם ודאווט אולו עזבו את ביירות לפנות בוקר. בהודעה קצרה שנמסרה מטעמם לפני עזיבתם, נכתב כי הותירו לצדדים הצעות המבוססות על הצעת הפשרה הסעודית-סורית. בצהריים אמר דאווט אולו כי אינו מאמין שיימצא בקרוב הסדר שיביא לסיום המשבר.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בפגישה בביירות עם ראש ממשלת קטאר, שייח' חאמד בן ג'אסים א-ת'אני, ושר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו. רויטרס
מימין: דאווט אוולו, בן ג'אסם, נסראללה ויועצו הפוליטי חוסיין חליל, בפגישה אתמול בביירות/רויטרס

אתמול הודיעה גם ערב הסעודית על השעיית מאמציה לפתרון הסכסוך במדינה, ושר החוץ שלה, סעוד אל-פייסל, אף הגדיר את המצב במדינה "מסוכן", והזהיר כי כשלון המגעים עלול להוביל ל"סוף דרכה של לבנון כמקום שבו עדות ודתות שונות חיות יחד בשלום".

גורמים המעורים בניסיונות התיווך מסרו לאתר החדשות הלבנוני "לבנון עכשיו" כי חיזבאללה גילה עקשנות רבה כלפי הנכונות למצוא פתרון למשבר. לדבריהם, חיזבאללה עומד על כך שכל פשרה שתושג חייבת להיות כזו שתעלה בקנה אחד עם דרישותיו.

"על ראש הממשלה סעד חרירי להיענות לדרישה להתנער מהחלטות בית הדין הבינלאומי שחקר את חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, להפסיק את מימון בית הדין וכן להפסיק את פעילותם של השופטים הלבנונים בו", הבהירו בארגון השיעי.

תמונותיהם של סעד אל-חרירי וחסן נסראללה על תליונים בחלנות מזכרות בצידון. רויטרס
תליונים עם תמונותיהם של סעד אל-חרירי וחסן נסראללה, אתמול בחנות מזכרות בצידון/רויטרס

גורמים המקורבים לחיזבאללה מסרו לאתר כי הארגון אינו סומך על שום גורם חיצוני שיצליח לפתור את המשבר הפוליטי בלבנון. "יש תחושה שחיזבאללה ובעלי בריתו נערכים לפעולה בשטח לקראת מועד תחילת ההתייעצויות בנושא הקמת ממשלה חדשה", מסרו הגורמים. "תלמידי בתי הספר אמרו כי חבריהם, שמשפחותיהם תומכות בחיזבאללה, אמרו להם שהם ממליצים להם להישאר בבית בסוף השבוע". אתמול דיווח העיתון הכווייתי א-ראי כי חיזבאללה תרגל באחרונה השתלטות על ביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully